ייצוגית ב-105 מיליון שקל: פרטנר לא נתנה את מלוא ההנחה שהבטיחה

לטענת התובעים, פרטנר טעתה באופן שיטתי ומתמשך בחישוב ההנחות שנתנה ללקוחותיה במסגרת חבילת "אורנג' חברים" ששווקה החל מ-2005 ועד סוף 2009

לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה הוגשה היום (ד') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-105 מיליון שקל נגד חברת פרטנר, בטענה כי החברה טעתה באופן שיטתי ומתמשך בחישוב ההנחות שנתנה ללקוחותיה במסגרת החבילה שנקראה "אורנג' חברים", ששווקה החל מ-2005 ועד סוף 2009.

התובעים הייצוגיים, משה ועדי לוין, טוענים באמצעות עו"ד רונן בר-אבן כי החבילה היתה אמורה לזכות את הלקוחות שרכשו אותה בהנחה של 50% עבור השיחות ל-3 היעדים שלגביהם נרשם זמן האוויר הגבוה ביותר, אך בפועל זיכתה אותם בהנחות נמוכות מכך.

לדבריהם, קיים כשל מערכתי בחישובי ההנחות של פרטנר, שגורם לחישובים שגויים ביחס לכל הלקוחות שהיו כלולים בחבילת "אורנג' חברים", או לפחות לחלקם.

התובעים טוענים כי בניגוד להתחייבויות פרטנר כלפיהם, נמנעה החברה מלתת להם את מלוא ההנחות שאמורה היתה לספק חבילת "אורנג' חברים", אך המשיכה לגבות מהם את העלות הקבועה של החבילה של 14.60 שקל, ובכך התעשרה שלא כדין על חשבון לקוחותיה במיליוני שקלים בכל חודש.

"מחדליה של פרטנר באי-מתן מלוא ההנחות להן התחייבה מקבלים משנה חומרה מכך שהיא מנצלת בחוסר תום-לב את העובדה כי מרבית לקוחותיה לא יבדקו האם ההנחות שניתנות להם הינן מלאות ונוטים לסמוך על חישובי ההנחות של החברה", נכתב בתביעה.

פסק דין הצהרתי

עוד טוענים התובעים כי לאחר שהתלוננו בפני החברה, היא הודתה כי אכן נעשו טעויות בחישוב ההנחות, שנובעות מבעיה במערכת החיובים שלה, והיא אף נתנה להם זיכויים חלקיים. ואולם, גם לאחר מכן נטען כי המשיכה פרטנר לחשב באופן שגוי את ההנחות.

התובעים מבקשים מבית המשפט לחייב את פרטנר לשלם ללקוחותיה את ההפרש שבין ההנחות שהגיעו לכ-580 אלף לקוחות, שהיו כלולים בחבילה, לבין ההנחות שניתנו להם בפועל.

עוד הם מבקשים לתת פסק דין הצהרתי שיכלול את ההצהרה כי "פרטנר הטעתה את לקוחותיה בכך שהציגה בפניהם מצג-שווא כי יש ביכולתה לחשב באופן מדויק את ההנחות המגיעות במסגרת חבילת החברים, בעוד שבפועל הסתבר כי המערכת הממוחשבת של החברה אינה מסוגלת לחשב באופן מדויק את ההנחות המגיעות".

טרם הוגש כתב הגנה.

מפרטנר נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל, לכשיגיע נלמד אותו ונגיב בערכאות המתאימות".