הבית תמיד מנצח: חברת ההימורים פלייטק צמחה ב-32% ברבעון

הכנסות החברב ברבעון החולף הסתכמו ב-37 מיליון אירו ■ ה-EBITDA במחצית הראשונה יהיה לפחות 69 מיליון דולר

בעוד מתחרותיה - וביניהן 888 הישראלית - טוענות כי יש נסיגה בפעילות הפוקר המקוון, ומתרחקות משיעורי צמיחה דו ספרתיים, פלייטק , המפתחת פלטפורמות מבוססות תוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים, מוכיחה כי אפשר אחרת. רבעון אחר רבעון מוכיחה החברה, שבשליטת המיליארדר הצעיר טדי שגיא, כי הבית אכן תמיד מנצח.

הרבעון החלש התחיל חזק

פלייטק, הנסחרת בבורסה המשנית של אנגליה, סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות נטו (לאחר ניכוי זכיות) של 36.8 מיליון אירו - גידול שנתי של 32%. פלייטק, נזכיר, אינה מחויבת לדווח מדי רבעון כי אם מדי חצי שנה, ולכן העדכון הרבעוני מתייחס רק לשורה העליונה. החברה נסחרת לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר, לאחר שהוסיפה 37% לערכה בשנה האחרונה.

מחלוקת ההכנסות לפי סוגי משחקים עולה, כי ההכנסות ממשחקי הפוקר ירדו בשיעור של 13% (בין היתר, על רקע עונת משחקי גביע העולם), ההכנסות ממשחקי הקזינו עלו בשיעור של 34%, ואילו ההכנסות ממשחקי הבינגו עלו ב-61% (בין היתר על רקע רכישת נכסי Virtue Fusion בפברואר האחרון, תמורת 45 מיליון דולר).

בנוסף, החלק של החברה ברווחי פעילות ההימורים המקוונים של William Hill עמד ברבעון על 7.6 מיליון אירו - גידול שנתי של 43%. לדברי החברה, רווח ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) שתרשום במחצית הראשונה של השנה יהיה לפחות 53 מיליון אירו. בגילום שנתי, זה אומר שהחברה תרוויח לפחות 100 מיליון אירו (130 מיליון דולר בקירוב).

גם תוצאות החברה לימים שעברו מתחילת הרבעון השלישי נראות מעודדות: ההכנסה היומית עבור 26 הימים הראשונים של יולי גדלה בשיעור של 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ענף ההימורים המקוונים, נזכיר, מאופיין בעונתיות מובהקת, ולכן הרבעון השלישי של השנה - במהלכו חלה עונת הקיץ - נחשב לרבעון החלש ביותר.

במסגרת שיחת הוועידה שקיימה החברה, ציין המנכ"ל מור וייזר כי "אין ספק שלחברה הייתה מחצית ראשונה מאוד חזקה, וזאת למרות הקשיים שחווה הענף".