בת"א הסתיים חודש חזק במגמה מעורבת: הבנקים זינקו 11.5%

המעו"ף איבד היום 0.3% ואת החודש סגר בעלייה של 5.3% ■ טבע נפלה עוד 3.9% על רקע דו"חות מוצלחים של מרק הגרמנית ■ אופציות המעו"ף ליולי פקעו בירידה של 0.36% בשער קובע של 1,116.46 נק' ■ רציו מחקה העלייה

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, כשהירידות התמתנו מעט על רקע שיפור בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ודו"חות כספיים טובים של חברות מובילות מעבר לים. באירופה נרשמות בשעה זו עליות שערים בשיעור של עד 0.7%, בין היתר בהובלת מגזר הפיננסים. החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מצביעים על צפי לעליות שערים של עד 0.5% בפתיחה במדדים המובילים. נזכיר, כי אופציות המעו"ף לחודש יולי פקעו בפתיחת היום בירידה של 0.36% בשער קובע של 1,116.46 נקודות עם פתיחת יום המסחר. מחזור המסחר בת"א הסתכם ב-2.5 מיליארד שקל, בעיקר בגלל הפקיעה.

בסיכום חודשי: זינק מדד המעו"ף ב-5.3% ומדד הבנקים בלט בטיסה של 11.5%.

בשבוע החולף: עלה המעו"ף ב-0.8%, הבנקים ב-3.6% ומדד התל-טק נפל ב-3.6%

בבורסות אסיה נחתם המסחר במגמה מעורבת ואילו באירופה מטפסים המדדים על רקע נתון מאקרו מעודד משוק העבודה בגרמניה וכן דו"חות חזקים של מספר חברות מפתח במשק.

"העובדה החשובה ביותר לגבי מדד המעו"ף ב-4 ימי המסחר הראשונים של השבוע היא שהוא לא הצליח לחצות כלפי מעלה את הממוצע הנע ל-200 יום השוכן עתה באזור 1,129נק'", מסביר המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל. "השהיה הממושכת הזו מתחת לממוצע הנע ל-200 יום היא סימן של חולשה שמחזק את המשמעות והתקפות של הממוצע".

"מצד שני תל אביב 25 נמצא מעל 1,102 נק', רמת התמיכה החשובה והעובדה שהוא נשמר בתחום הגבוה של 5 ימי המסחר האחרונים מלמדת כי הקונים לא מוותרים - המשמעות היא שחציית הממוצע הנע ל-200 יום תהיה סימן שורי משמעותי".

סגל מוסיף ואומר כי במידה ויעלה המדד מעל הממוצע, "ניתן יהיה למקם פקודת הגנה מתחת ל-1,112 נק' ולהיערך להמשך עליות. מהלך מתחת ל-1,102 נק' יחשב סימן דובי ומהלך מתחת ל-1,090 נק' ילמד על כניסה לגל יורד חדש".

עוד פורסם היום בצהרים, כי הביקושים ומכירות הדירות החדשות בישראל צנחו בחודש יוני, מיד לאחר שהורה חזקיהו לבנקים להקשיח את התנאים לקבלת משכנתאות. ראוי לציין כי ההוראה נכנסה לתוקף באופן רשמי רק בחודש יולי, אולם ההערכה הרווחת היא שהבנקים לא חיכו למועד הרשמי אלא החלו ליישם את ההוראה כבר ביוני. לפי נתוני הלמ"ס, הביקושים לדירות חדשות נפלו ב-25% בחודש יוני (לעומת מאי) והסתכמו ב-2,535 דירות בלבד. מכירות הדירות החדשות נפלו ב-27% לרמה של 1,511 דירות בסך הכל.

טבע הוסיפה לרכז עניין ולספוג ירידות

מי שהמשיכה לאבד גובה היא מניית טבע : על אף שבנקי ההשקעות המובילים הותירו את המלצת הקנייה שלהם למנייה וקבעו לה מחיר יעד גבוה שבין 64 ל-69 דולר - עד 40% יותר ממחירה בשוק כיום, המניה מוסיפה לצנוח בשיעורים גבוהים וחתמה אמש את המסחר בוול סטריט בירידה של 3.3% נוספים המגדילים את הפער השלילי בין ערכה בניו יורק לערכה בתל אביב, מה שעשוי להכביד על המסחר בה ועל המדדים המובילים בפתיחת המסחר. אתמול גם הודיעה ענקית התרופות הגרמנית המתחרה מרק כי תיהנה מהליך אישור מזורז של ה-FDA לטיפול אוראלי שפיתחה לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה - טיפול מתחרה לתרופת הדגל של טבע, הקופקסון.

חדשות מעודדות יכולים לשאוב משקיעי החברה מהחטיבה של טבע העוסקת בתחום התרופות לטיפול בנשימה, אשר הודיעה אמש על תוצאות חיוביות בשלב השלישי של הניסוי הקליני הבוחן את היעילות והבטיחות של המוצרים BDP - Beclomethasone Dipropionate וה-HFA - Hydrofluoroalkane המשמשים כתרסיסים לטיפול בנזלת אלרגית עונתית. המחקר ענה על כל דרישות היעילות והציג הטבה סטטיסטית משמעותית ביחס לפלציבו. בנוסף, פרופיל הבטיחות של תרסיסי ה-BDP וה-HFA היו זהים לבטיחות הפלצבו (שניתן, כידוע, כטיפול במסגרת הניסוי אך אין לו השפעות רפואיות).

עוד ריכזה היום עניין מניית אלווריון שצנחה אמש בוול סטריט בשיעור חד של 9.3% על רקע תוצאותיה הכספיות שפורסמו אתמול והצביעו על ירידה של 16.5% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירידה של 5.6% ביחס להכנסות הרבעון הראשון של 2010. גם נס טכנולוגיות נשחקה אתמול בוול סטריט על רקע פרסום הדו"חות שלה.

נציין גם את מניית רציו אשר הוסיפה לרכז גם היום מחזור גדול כאשר גם המשקיעים המוסדיים נכנסים למניה. אתמול נסחרה בת"א השותפות המוגבלת בעלת ההחזקה של 15% ברישיון חיפושים ימי שטרם הוכרז כתגלית, כמעט באותו שווי שבו נסחרת אפריקה ישראל.

מנכ"ל דלק קידוחים , צביקה גרינפלד, נשא אמש דברים בכנס מיוחד שעסק בסוגיות השפעת גילויי הגז הטבעי בישראל על המשק המקומי והתייחס בדבריו בין היתר לפוטנציאל הקיים בקידוח תמר ולסוגיית התמלוגים: "'תמר 1', תגלית הגז הגדולה בעולם בשנתיים האחרונות, בוצעה בעלות של 140 מיליון דולר; אם הקידוח היה יוצא יבש, לא היינו מדברים על תמלוגים", אמר והוסיף: "אין הרבה קידוחים בעולם בעומק 4.9 ק"מ, עם באר גז באיכות טובה, והכל בא מהון עצמי - הנפקת זכויות בעלי יחידות השתתפות שהביאו כסף מהבית, אנשים שאוהבים סיכון".

גרינפלד טען עוד: "זה לא בריא שעורכים שינויים במערכת חיה ותוססת. ניסינו לעניין כל מיני חברות דלק בינלאומיות גדולות והן לא אוהבות לבוא לארץ (אולי למעט נובל אנרג'י), כי כל שינוי מקשה יותר. לא במקרה לא SHELL ולא אקסון-מובייל בארץ. אני לא מבין למה להקשות כשהמצב גם ככה קשה".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]