אישום: עידו סמואל ויוסי שובל הונו משקיעים במיליוני שקלים

כתב האישום עוסק בשתי פרשות: פרשת חברת "בי-ברוקר", בה נאשמים סמואל ושובל יחדיו, ופרשת "ברוקרטוב", בה נאשם סמואל לבדו ■ סמואל מואשם בקבלת דבר במירמה, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ואיומים

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום חמור נגד עידו סמואל, הבעלים לשעבר של חברת "ברוקרטוב", ושותפו, יוסי שובל, מנכ"ל חברת המט"ח פורקס מייקרס, בגין הונאת משקיעים במיליוני שקלים.

סמואל מואשם בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד ואיומים. שובל מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה וקשירת קשר לביצוע פשע.

כתב האישום עוסק בשתי פרשות: פרשת חברת "בי-ברוקר", בה נאשמים סמואל ושובל יחדיו, ופרשת חברת "ברוקרטוב", בה נאשם סמואל לבדו.

בפרשה הראשונה, על-פי כתב האישום, הבטיחו סמואל ושובל לאנשים שביקשו להשקיע את כספם אצלם כי הוא יושקע באפיקים סולידיים וכי השקעותיהם תישאנה רווחים נאים. לאור מצג-השווא ועל סמך האמון שנתנו הנפגעים בנאשמים, הם העבירו ל"בי-ברוקר" ולנאשמים, בהזדמנויות רבות ובאמצעות העברות בנקאיות, שיקים וכסף מזומן בסכום של כ-1.2 מיליון שקל - כאשר בפועל, במקום להשקיע את הכסף כמובטח, שלשלו אותו סמואל ושובל לכיסם הפרטי או השתמשו בו לצרכי הניהול שוטף של "בי-ברוקר".

סיכון גבוה

בפרשה השנייה, מואשם סמואל לבדו כי בעת שהיה הבעלים הבלעדי של חברת "ברוקרטוב" הקים 5 "קרנות גידור" שבאמצעותן יוכלו משקיעים להשקיע את כספם בשוק ההון, זאת למרות שלא היה לו רישיון לעסוק בייעוץ השקעות.

עוד נטען בכתב האישום כי המשקיעים העבירו לסמואל יותר מ-5 מיליון שקל כדי שישקיע את כספם, אך סמואל, חרף הבטחתו כי יגביל את עצמו להפסד שלא יעלה על 20%, השקיע את הכספים באופציות מעו"ף המהוות השקעות בסיכון גבוה - והפסיד את כל כספי הנפגעים.

לאחר שגרם להפסד כספי המשקיעים העביר להם סמואל באמצעות הטלפון, בדו"חות חודשיים רשמיים של "ברוקרטוב" ובדואר אלקטרוני, מידע שקרי לפיו ההשקעה שלהם נושאת תשואה רווחית - כאשר בפועל כספם ירד לטמיון.

כתב האישום הוגש בידי עו"ד ניר ביטון מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי).

בתגובה להחלטת הפרקליטות להעמיד את סמואל לדין מסר סנגורו, עו"ד גיל עשת, כי סמואל כופר בחשדות המיוחסים לו וטוען כי לא נטל כספי משקיעים לכיסו וכי לא פעל בכוונה להטעות משקיעים. "מרשי נחשב אשף פיננסים בתחום השקעות בסיכון גבוה. בצד הציפייה של משקיעים לרווחים קלים קיים באופן טבעי סיכון גבוה להפסד, ולא כל השקעה בלתי מוצלחת מהווה משום מירמה או הטעיית משקיעים", מסר עו"ד עשת.