סקר: 63% מהישראלים מחזיקים ביותר מכרטיס אשראי אחד

כך עולה מסקר שנערך בישראל עבור מסטרקארד העולמית ע"י TNS טלסקר ■ 72% ציינו כי הם מעדיפים את השימוש בכרטיס אשראי כצורת תשלום על מוצרים ושירותים

סקר 'אינדקס מסטרקארד', הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי, מגלה כי ישראלים מחזיקים 2.1 כרטיסי אשראי בממוצע. 37% מחזיקים בכרטיס אחד בלבד, בעוד ש-63% מחזיקים ביותר מכרטיס אחד. 5% מקרב המשיבים אמרו כי הם מחזיקים 5 כרטיסים או יותר.

על-פי הסקר, שנערך בישראל עבור מסטרקארד העולמית על-ידי TNS טלסקר, 72% ציינו כי הם מעדיפים את השימוש בכרטיס אשראי כצורת תשלום על מוצרים ושירותים, בעוד 19% אמרו כי הם מעדיפים לבצע עסקאות תשלום במזומן.

התוצאות הראו כי בקרב המשיבים הצעירים יותר (גילאי 29-18) גדול משמעותית חלקם של אלה מעדיפים לרכוש באמצעות מזומן (34% לעומת 13% מקרב בני ה-30 פלוס).

התוצאות הראו כי 77% מהמשיבים המחזיקים ביותר מכרטיס אחד מעדיפים שימוש בכרטיס אשראי מסוים על פני האחרים. ה

סיבה העיקרית לבחירת הכרטיס המועדף שונה בהתאם לקבוצות הגיל: לעומת קבוצות הגיל האחרות, בני 29-18 ציינו בשיעור גבוה יותר (69%) את העדפת הכרטיס בשל עמלת שימוש נמוכה; בעוד 39% מבני ה-50 פלוס ציינו העדפת כרטיס בו הם יכולים להשתמש גם בחו"ל, לעומת שיעור נמוך יותר בקבוצות הגיל האחרות.

על-פי סקר מסטרקארד, שבוצע במטרה לשפוך אור על הרגלי הצריכה של ישראלים בכרטיסי אשראי, בעלי הכרטיסים מוציאים כ-4,000 שקל בחודש בממוצע בכרטיסי האשראי שלהם.

ככלל, ישראלים משתמשים בכרטיסי אשראי בעיקר לרכישת פריטים יקרים, וכשאין ברשותם מזומן. אולם על-פי הסקר, ככל שעולה הגיל ו/או רמת ההכנסה - הם מתחילים לשלם באמצעות כרטיס אשראי בכל הזדמנות.

84% מבעלי ההכנסה הגבוהה השיבו כי הם מעדיפים לשלם באמצעות כרטיס אשראי ולא באמצעי תשלום אחרים.