ביהמ"ש דחה את הבקשה לעצור את עבודות השיפוץ של "הבימה"

חברת אופיצי, ששימשה כקבלן משנה בעבודות, טענה כי המבנה כפי שהוא בנוי כעת מסוכן ועלול להתמוטט ■ ביהמ"ש דחה את בקשתה, אך קבע כי "בטרם אכלוס המבנה יש מקום לתת חוות-עת שתקבע באופן ברור כי המבנה בטיחותי"

בית המשפט דחה בקשה לעצור את עבודות השיפוץ של תיאטרון הבימה לאור טענות בדבר מסוכנתו, וחייב את מגישת הבקשה, חברת אופיצי אשר שימשה כקבלן משנה של עבודות השיפוץ, לשלם לעיריית תל-אביב ולמשיבים הנוספים כ-100 אלף שקל הוצאות.

חברת דניה סיבוס, שמשמשת כקבלן הראשי, לא הצטרפה לבקשה, ועמדתה היתה כי יש להמשיך בביצוע עבודות השיפוץ, בכפוף לקבוע בדו"ח ועדת הבדיקה שמינה מהנדס העיר.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, קבע כי אין כל מקום להתערב בבדיקה, שנעשתה על-ידי שני מהנדסים מומחים שמונו על-ידי העירייה.

בנוסף לכך קבע בית המשפט כי אין בסיס לטענות המבקשת, לפיהן מסקנות הוועדה התוו מראש או בטרם החלה לפעול. בית המשפט קבע כי המניעים של חברי ועדת הבדיקה היו נושא יציבות הבניין והכשלים הנטענים בו, והם לא שימשו כוועדה "מטעם" אלא בחנו את הדברים ברצינות הראויה.

כמו כן קבע בית המשפט כי אין מניעה להמשיך בעבודות הבנייה - הן אלה הכרוכות בתיקונים עליהן המליצה ועדת הבדיקה והן העבודות האחרות, ולא הוכח כי קיימת סכנה כלשהי לציבור בהמשך ביצוע העבודות.

מנגד ציינה השופטת כי יש להמשיך בבחינת המבנה ולבצע בדיקות נוספות לבחינת יציבותו בטרם אכלוסו. בין השאר היא כתבה כי "אין מחלוקת כי דו"ח ויינבך הצביע על מספר כשלים שלפחות ביחס לחלקם מסכימים גם המשיבים (כלומר עיריית תל-אביב והשאר) כי מדובר בכשלים שהיה מקום לתקנם... בטרם אכלוס המבנה יש מקום לתת חוות-דעת של מומחה שיקבע באופן ברור כי המבנה בטיחותי, יציב ועמיד בפני רעידות אדמה".

עוד ציין בית המשפט כי כפי שכבר הודיע בעבר מהנדס העיר, בטרם אכלוסו של בניין הבימה יבוצעו כל הבדיקות ההולמות אשר יבטיחו כי מבנה הבימה ייפתח לציבור כשהוא בטוח לחלוטין.

את עיריית תל-אביב ייצגו עוה"ד שוקי חורש, אורית יולס, גלעד כ"ץ והילה ביטון ממשרד ש. הורוביץ ושות'. את חברת אופיצי יצגו עוה"ד בנקל, בר וסמו.