מדד נדל"ן כחול לבן: אמות שבשליטת נתן חץ בלטה בעליה

שמעון אוליאל ממליץ על המגמה הבולטת במדד (העדפת התחום המניב על-פני יזמות), לרבות המלצותיו לאמות, בריטיש, גב ים וביג – כולן נמנות עם המדד

מדד נדל"ן כחול-לבן עלה השבוע - אבל פחות ממקבילו הבורסאי, מדד נדל"ן 15, והפער המצטבר ביניהם הצטמצם (קלות) ל-11.4% מתחילת השנה. בשבוע בו נאמר על האחרון כי "מדד הנדל"ן נשען על חלומות" (מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות אנליסט ל"גלובס") סיים כחול-לבן את שבעת החודשים הראשונים של 2010 בתשואה של 3.43%, אבל היא אינה מורכבת ממקשה אחת; בעוד אמות , בריטיש ישראל , מנופים פיננסים, דרבן ורבוע כחול נדל"ן הניבו למשקיעים בממוצע תשואה אפקטיבית חודשית העולה על אחוז, 6 מניות אחרות עדיין מציגות תשואה שלילית.

אותו מנהל מחקר, שמעון אוליאל, דווקא ממליץ על המגמה הבולטת במדד שלנו (העדפת התחום המניב על-פני יזמות), לרבות המלצותיו לאמות, בריטיש, גב ים וביג - כולן נמנות עם המדד. "למעשה מדובר בחשיפה לתיק של בנייני משרדים ומרכזים איכותיים במכפיל בכלל לא גבוה", אמר.

אמות שבשליטת נתן חץ בלטה בעליה של 4.3% שתומכת בהמשך המגמה לפיה המניה נושמת אוויר פסגות. חץ התבטא השבוע בפאנל ב"גלובס נדל"ן" כשאמר ש"אין עוד נכס כזה" - תשואת דיבידנד שנתית של 4%-6% שמהווה רק מחצית מהרווח, שמחציתו השנייה מושקעת פנימה בחברה.

באותה הזדמנות אמר איתן בר-זאב, מנכ"ל ביג כי "השוק... מתעלם מכל פוטנציאל צמיחה או פרמיה לדברים שיקרו... השווי יצטרך לגדול ב-50% לפחות". מניית החברה שבניהולו סיימה את השבוע בירידה קלה והציגה עד כה תשואת-חסר ביחס למדד.

בנשימה עצורה אנו מגיעים לסיפור המרכזי של השבוע - קבוצת אפריקה ישראל, שמוכיחה שוב כי "הכלבים נובחים והשיירה עוברת" במקרה של חלוקת בונוסים לבכיריה. המוסדיים אומנם הדירו את רגליהם ממניית החברה, ועדיין אישרו הדח"צים ציפי סמט (לשעבר הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר), ורמי גוזמן את המהלך מבלי להניד עפעף. שלא במפתיע, התרחיש חזר על עצמו גם בחברה הבת דניה סיבוס .