ארה"ב: לאחר העליות החדות ביולי, לאן ינוע השוק באוגוסט?

מנהלי השקעות: מדד ה-S&P 500 ניסה 3 פעמים לפרוץ את הממוצע הנע ל-200 יום - ונכשל; וזה מעיד על חולשה ■ "יש הרבה שחקנים שפותחים פוזיציות שורט; מתחת לפני השטח יש היחלשות במומנטום"

בחודש יולי ביצעו מדדי המניות המובילים בוול סטריט מהלך עליות מרשים של כ-7% בממוצע. זאת בעיקר על רקע עונת דו"חות טובה של רוב החברות המובילות שפרסמו עד היום.

עד עתה פרסמו 22 חברות דאו ג'ונס את תוצאותיהן העיסקיות. הרווח הנקי של חברות אלו היה גבוה בכ-11%, לעומת הערכות השוק. בקרב חברות ה-S&P 500, עד עתה פרסמו 311 חברות את תוצאותיהן העיסקיות כאשר שורת הרווח הייתה גבוהה ב-10% מאשר הערכת השוק.

לפי הערכות השוק, הדו"חות הכספיים צפויים להמשיך ולהיות טובים, גם ברבעונים הקרובים. כך, השוק צופה כי ברבעון השלישי של 2010 תגדל שורת הרווח המצרפית ב-25%, לעומת רמתה ברבעון המקביל לפני שנה. ביחס לרבעון הרביעי מצפים בשוק כי שורת הרווח תגדל ב-32%, לעומת הרמה שנרשמה ברבעון המקביל לפני שנה.

מנגד, נתוני המאקרו עדיין לא מעודדים. ביום ו' פורסמו נתוני הצמיחה למשק האמריקני, לרבע השני של 2010. מהדיווח עולה כי בהמשך להתרחבות של 3.7% ברבעון הראשון (עדכון מ-2.7%), הצמיחה ברבעון האחרון הסתכמה ב-2.4% בלבד, נמוך מצפי האנליסטים לצמיחה של 2.5%. וההערכות לרבעון השלישי נמוכות עוד יותר.

בכל אופן, מנהלי השקעות ואנליסטים לא מביעים אופטימיות בנוגע למה שצפוי בשווקים באוגוסט.

"מדד ה-S&P 500 ניסה ונכשל 3 פעמים לפרוץ את הממוצע הנע ל-200 יום וזה מעיד על חולשה. יש הרבה שחקנים שמשתמשים בזה לפתיחה וניהול של פוזיציות שורט. אם הוא יצליח לפרוץ את זה אזי יהיה מדובר באיתות מאוד חיובי", אומר ניק קאליבס (Nick Kalivas) מחברת MF Global. "אולי זה נראה שעונת הדו"חות היתה חזקה, אבל מתחת לפני השטח יש היחלשות במומנטום החיובי".

קריימר: הפוקוס עובר ל-2011, וזה טוב

ברשת CNBC העריך סטיב גראסו (Steve Grasso) שהשוק ידשדש עם נטייה לירידות. לדעת גיא אדאמי, השוק שברירי ומתעתע ואין כיוון ברור, "אם כי הנטייה שלי היא לכיוון של ירידות". ג'ו טרנובה (Joe Terranova) אומר שתהיה זרימה של כספים לכיוון השקעות איכותיות.

גורו המניות, ג'ים קריימר, התבטא בחיוב על שוקי המניות בסוף השבוע במהלך תוכניותו Mad Money המשודרת בערוץ CNBC: "ביום שני, הראשון בחודש אוגוסט, נחגוג את ראש השנה בוול סטריט. ברגע שמנהלי ההשקעות יתלשו את הדף של חודש יולי ויעברו לאוגוסט, הם יפסיקו לחשוב על 2010 ויתמקדו בתכנון לשנה הבאה", הסביר. "אלה חדשות טובות עבור שוק המניות".

עם זאת, בתוכניתו ביום שישי הזהיר קריימר מפני דו"ח חלש על שוק העבודה ביולי (שיתפרסם ביום שישי הקרוב), שעשוי להביא לירידות. "אתה יכול לקבל דו"חות כספיים חזקים מאוד של כל החברות בעולם אבל נתונים חלשים על שוק העבודה ישנו את התמונה לחלוטין".

הצפי הוא לשיעור אבטלה של 9.6% וצמצום של 60 אלף במספר מקומות העבודה בארה"ב בחודש שעבר.