ההסתבכות של דני ורנר: חייב מיליוני שקלים לשוק האפור

ההלוואות בשוק האפור מצטרפות לשורה של צרות שפקדו את ורנר ואת עסקיו באחרונה, בהן סגירת חלק מסניפי קופי בין, אי-תשלום משכורות לעובדים ברשת והתנהלות משפטית מול סבארו העולמית

איש העסקים דני ורנר, בעל קבוצת מותגי זהב הכוללת את הרשתות קופי בין, ג'וסלנד וסבארו, חייב מיליוני שקלים למלווים בשוק האפור - כך עולה ממסמכים שהגיעו לידי "גלובס".

ההלוואות בשוק האפור מצטרפות לשורה של צרות שפקדו את ורנר ואת עסקיו באחרונה. עובדים ברשת קופי בין לא קיבלו שכר, חלק מסניפי קופי בין נסגרו, ונגד חלק אחר עומדת דרישה של בעלי נכסים לפנות את הנכס. ורנר מצוי גם בהתנהלות משפטית מול חברת סבארו העולמית, שלטענתה לא שילם לה תגמולים.

בתחילת חודש מאי 2010 חתמו ורנר ובנו, ערן ורנר, העובד עם אביו, על כתב התחייבות לחברות דוק השקעות ודוק שירותי מטבע ופיננסים, שבו הם מאשרים כי קיבלו מידי החברה סכום של 3.5 מיליון שקל, וכי הם מתחייבים להחזיר לחברה סכום של 4.47 מיליון שקל בתוך שנה, קרי מיליון שקל נוספים המשקפים ריבית של 28%. בכתב ההתחייבות מצוין מפורשת כי ורנר ובנו ישלמו ריבית בגובה 2% בחודש, בתוספת מע"מ.

ורנר הוא המייסד של חברת ההסעדה נורקייט שנסחרה בעבר בבורסה של תל-אביב וורנר עשה אקזיט ממכירתה. אבל בעוד נורקייט סימלה הצלחה עסקית, יתר העסקים שרכש ורנר מאז נקלעו לבעיות.

באחרונה חשף "גלובס" כי סניפי רשת קופי בין בקניון ערים בכפר-סבא וברחוב אבן-גבירול בתל-אביב נסגרו, וכי הרשת לא שילמה שכר לעובדים, והמחאות שנתנה לחלק מהם חזרו ללא כיסוי. כעת מתברר כי שני סניפים נוספים של הרשת, בקניון עזריאלי בתל-אביב ובקניון רננים ברעננה - נסגרו.

קבוצת מותגי זהב כללה שני עסקים נוספים שורנר צירף אליה - מזון אסייתי סאם סאם ופיצה קונו קונו. באחרונה הגיש בנק מזרחי-טפחות תביעה כספית נגד ורנר, קונו קונו ודני הרשקוביץ ששימש מנכ"ל קבוצת מותגי זהב, על סכום של כ-800 אלף שקל. לטענת הבנק, חברת קונו קונו וכן ורנר והרשקוביץ לא פרעו את ההלוואה שהבנק העמיד לטובת החברה והפסיקו לשלם את תשלומי ההלוואה השוטפים.

דני ורנר וקבוצת מותגי זהב סירבו להגיב לידיעה.