פישר התערב במסחר ורכש כ-100 מ' ד'; היציג נחלש 0.25%

הדולר היציג נקבע ב-3.769 ש' ■ איתן אדמוני מבנק ירושלים העריך כי בנק ישראל יתערב אם הדולר ירד ל-3.75 שקלים ■ האירו היציג נקבע ב-4.925 שקלים ■ בעולם נחלש הדולר מול האירו

מספר ימים חלפו מאז רמז הנגיד פישר כי בכוונתו לתמוך בדולר ברמות של כ-3.8 שקלים בכך שרכש בשוק כ-10 מיליון דולר, והיום (ב') בשעות הצהריים המאוחרות שוב התערב בנק ישראל במסחר בשוק המט"ח, אך הפעם בהיקפים גדולים יותר. בנק ישראל רכש כ-100 מיליון דולר.

עם קביעת השערים היציגים ע"י בנק ישראל, נחלש שערו של הדולר ב-0.265% ל-3.769 שקלים. האירו היציג טיפס בשיעור מזערי של 0.045% ל-4.9259 שקלים. בעולם, מתחזק האירו כנגד הדולר ב-0.25% ושערו נסחר ב-1.308 דולרים.

ביום שישי האחרון נחלש הדולר היציג ב-0.26% ל-3.779 שקלים. האירו היציג נחלש ב-0.686% ונקבע ב-4.9237 שקלים.

כזכור, סבב ההתערבויות המאסיבי האחרון של בנק ישראל בדולר במסגרתו נרכשו ע"י הבנק המרכזי דולרים בהיקף של מיליארדים התרחש כאשר המטבע הגיע לרמות של 3.68-3.7 שקלים.

איתן אדמוני, מנהל מחלקת המט"ח בבנק ירושלים, מעריך היום כי הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש עד לרמה של 3.75 שקלים. לדעת אדמוני, היה ויירד לרמה נמוכה מזו, תיתכן התערבות אגרסיבית של בנק ישראל (בנק ישראל רכש בשבוע שעבר דולרים בסכום מינורי ה.ק.). אדמוני נוקב בטווח המסחר הצפוי השבוע לצמד דולר-שקל: 3.751 שקלים ל-3.815 שקלים.

FX Concepts, קרן גידור גדולה אשר רכשה את האירו טרם עלייתו ב-9.7% מול הדולר, מציינת כי זהו הזמן לנטוש את המטבע האירופי. הקרן מעריכה כי האירו יתחיל להיחלש עד ספטמבר כאשר "הצנע הפיסקאלי" בגוש האירו יתחיל להשפיע.

ברקליס קפיטל ממשיכים גם השבוע להאמין כי הדולר עשוי להיחלש בתקופה הקרובה. לאחר שבשבוע שעבר העריכה המחלקה הטכנית של ברקליס כי פניו של המטבע האמריקני לירידה וקבעה כי הדולר עשוי אף להגיע בתוך חודשיים לרמה נמוכה של 3.69 שקלים בלבד, המליצו אתמול כלכלני הבנק המלצה, לפיה הם ממליצים לסוחרים לקנות PUT של חודשיים על הדולר על סמך הערכה לפיה בנק ישראל "יסבול" ייסוף של עד 3% במחירו של השקל אל מול המטבע האמריקני בטרם ישוב להתערב בהיקפים גבוהים כדי למנוע פיחות נוסף בערכו של הדולר.

בשוקי המניות פתחו המדדים המובילים בארץ ובעולם את חודש אוגוסט בכוחות מחודשים על רקע המשך זרימת דו"חות חזקים מכיוון החברות כגון HSBC ונתונים חיוביים באירופה כאשר מדד מנהלי הרכש עלה ל-56.7 נקודות - מעל לתחזיות המוקדמות ומה שמעיד על התחזקות של הכלכלה האירופית מעל לציפיות השוק.

בארה"ב ממתינים המשקיעים לפרסום מדד מנהלי הרכש ליולי. זאת לאחר שבסוף השבוע פורסם בארה"ב נתון שהראה כי המשק הגדול בעולם צמח בקצב נמוך יחסית של 2.4% ברבעון השני של השני. כלכלנים העריכו כי התמ"ג ירשום ירידה רבעונית שלישית רצופה ויצביע על צמיחה של 2.5% בלבד - זאת לעומת צמיחה של 3.7% שנרשמה ברבעון הראשון של 2010 (נתון מעודכן).

נגיד ה'פדרל ריזרב' הקודם, אלן גריספאן, טען אמש כי ההאטה בכלכלת ארה"ב נראית כ"חצי מיתון" והכלכלה עלולה להצטמק נוכח המשך הירידה במחירי הדיור. גרינספאן הסביר כי במידה והמחירים יישארו יציבים, ארה"ב תחווה את בעיית הנדל"ן החמורה ביותר בהיסטוריה.

[לאתר המט"ח]