מדטכניקה תרשום רווח של 24 מיליון שקל ממכירת CDP לפיליפס

חברת המידע הקליני נמכרת תמורת סכום של עד 12 מיליון אירו, ותהפוך לחלק מחטיבת הבריאות של פיליפס ■ לפני כחצי שנה מכרה מדטכניקה את פעילותה בתחום הפצת מוצרי הדיאגנוסטיקה של חברת אולימפוס תמורת 26 מיליון שקל

אקזיט נוסף לחברת מדטכניקה מקבוצת עילדב, ורכישה נוספת לפיליפס בישראל: חברת המידע הקליני CDP נמכרת תמורת סכום שיגיע עד ל-12 מיליון אירו, כשמתוך הסכום, עד 3 מיליון אירו ישולמו לפיליפס באוקטובר 2012, אם יתקיימו תנאים מסחריים שונים שנקבעו מראש.

עם השלמת עסקת הרכישה, מדטכניקה תרשום רווח הון של כ-24 מיליון שקל. רווח הון נוסף עשוי להירשם בעתיד, אם וכאשר יתקבל התשלום הנוסף ב-2012.

CDP מפתח-תקווה מוחזקת 60% בידי מדטכניקה, שבעצמה מוחזקת (42.1%) על ידי עילדב. CDP עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות לאחסון מידע שמסופק ממכשירי רנטגן או מערכות הדמיה שונות. המערכת של החברה מאפשרת אגירה, ניהול ושמירה של בדיקות שונות בבסיס נתונים אלקטרוני לאורך זמן.

החברה, שנוסדה לפני כעשור, מעסיקה כיום 20 עובדים, והפתרון שלה מותקן ב-300 בתי חולים ומרכזים קליניים ברחבי העולם. 70% ממכירות CDP נעשות בחו"ל, והיתר בישראל, כאשר המכירות בחו"ל מתבצעות לרוב בשיווקה של פיליפס. בין שתי החברות יש הסכם רישוי, במסגרתו פיליפס יכולה לשלב את התוכנה של CDP במוצריה המשווקים בארה"ב.

עם השלמת העסקה, שצפויה בעוד מספר חודשים וכפופה לאישורים, CDP תהפוך לחלק מתחום הטיפול בחולה ותחום המידע הקליני בחטיבת הבריאות של פיליפס. זו כאמור אינה הרכישה הראשונה של פיליפס בישראל, אשר רכישת חברת מרקוני הייתה הבסיס לפעילותה בחיפה.

צעד נוסף בשורת מימושים

מדטכניקה פעילה בשני תחומים שונים. הראשון הוא ייבוא, שיווק והפצה של ציוד רפואי, ומשם מגיעות רוב הכנסותיה. מדטכניקה היא מפיצה בלעדית בפועל של מוצרי פיליפס בישראל. התחום השני הוא ייצור ופיתוח מוצרים רפואיים, שם כלולה פעילות CDP.

בשנת 2009, מכירות מדטכניקה בתחום הפעילות של CDP הסתכמו ב-9.7 מיליון שקל, גידול של 9.6% ביחס ל-2008, והיוו כרבע מהכנסות החברה בתחום הייצור והפיתוח של מוצרים רפואיים. בינואר-יוני השנה סיפקה הפעילות הנמכרת מכירות של 4.2 מיליון שקל והפסד של מיליון שקל. עיקר ההכנסות של מדטכניקה בתחום הפעילות השני מגיעות ממכירות מתחום ההנשמה ואביזרים נלווים, באמצעות החברה הבת השנייה שלה, פלייט מדיקל (67.4%). חברה נוספת בה מחזיקה מדטכניקה היא פוקארד אבחונים (10.2%), המפתחת אמצעי זיהוי מהירים לבקטריות על בסיס טכנולוגיות לייזר.

"הרכישה היא צעד חשוב בדרכנו להשלמת מגוון הפתרונות בתחומים הנוגעים לתחום המידע הקליני ובטיפול בחולה, אשר מייעלים את עבודת הצוות הרפואי, משפרים את התוצאות העסקיות של לקוחותינו ומסייעים בשיפור החיים ובהצלתם", מסר סטיב רוסקובסקי, מנכ"ל חטיבת הבריאות בפיליפס. הוא הוסיף שהרכישה מאפשרת לפיליפס נגישות טובה יותר לנתחי שוק גיאוגרפיים המאופיינים באחוזי צמיחה גבוהים. פיליפס נסחרת לפי שווי שוק של 29.4 מיליארד דולר בבורסה של ניו-יורק.

עילדב של רוני שטרנבך נסחרת בתל-אביב לפי שווי של כ-120 מיליון שקל, ושוויה של מדטכניקה עומד על 345 מיליון שקל.

נזכיר, שלפני כחצי שנה מכרה מדטכניקה את פעילותה בתחום הפצת מוצרי הדיאגנוסטיקה של חברת אולימפוס, תמורת 26 מיליון שקל. בעקבות המכירה נרשם רווח הון של 11.9 מיליון שקל בדו"חות הרבעון הראשון של מדטכניקה.

עוד לפני כן, מדטכניקה מכרה לאפליסוניקס, גם היא חברה בורסאית ישראלית, את CureLight תמורת כ-1.3 מיליון שקל. קיורלייט פיתחה פתרונות מבוססי אור לטיפולים אסתטיים, ומדטכניקה רכשה אותה מכונס נכסים כשנה לפני מכירתה לאפליסוניקס.