מחוקקים אירופיים דורשים לדחות קידוחי נפט וגז בים התיכון

השרה לאיכות הסביבה של איטליה: "הדחייה תתן לאירופה זמן לגבש אסטרטגיה חדשה לטיפול בכל דליפה שעלולה להתרחש במימי הים התיכון"

האם הקידוחים הימיים המתוכנננים בחופי ישראל כגון "תמר" ו"לוויתן" ידחו? המחוקקים האירופיים מתנגדים לתוכניותיה של בריטיש פטרוליום להתחיל לקדוח בשבועות הקרובים במימי הים התיכון מול לוב, לאחר האסון האקולוגי שגרמה הדליפה של קידוח החברה במימי מפרץ מכסיקו.

פעילי איכות הסביבה ומספר מחוקקים אירופיים קראו היום לדחיית הקידוחים בדומה לדחיית הקידוחים בעומק הים שעליהם הכריז ממשל אובמה בחופי ארה"ב.

השרה לאיכות הסביבה של איטליה, סטפניה פרסטיגיקומו אמרה כי הדחייה תתן לאירופה זמן לגבש אסטרטגיה חדשה לטיפול בכל דליפה שעלולה להתרחש במימי הים התיכון.

נציין כי רק אתמול דווח ב"גלובס" כי נובל אנרג'י מגבירה את הקצב ושכרה אסדת קידוח נוספת לצורך ביצוע הקידוחים במאגר "תמר" וקידוחי אקספלורציה ברישיון "לוויתן".

האסדה החדשה אמורה לשמש לצורך קידוחי גז טבעי, אולם היא בעלת יכולת לבצע גם קידוחי נפט. הרקע להבאתה הוא ההערכה כי מתחת למבנה לוויתן עשוי להימצא מאגר נפט בעומק של כ-8,000 מטרים.

עלות האסדה, בתוספת השירותים והציוד הנלווים לה, מגיעה לכ-1.5 מיליון דולר ליום, ועל-פי הערכות חוזה השכירות שנחתם עמה הינו לשלושה חודשים, עם אופציה להארכה לתקופות נוספות.