מנסה לסגור את החור בכיס: BP מוכרת את נכסיה בקולומביה

ענקית הנפט תמכור עסקיה במדינה תמורת 1.9 מיליארד דולר כדי לסייע במימון ההוצאות הקשורות לדליפה במפרץ מקסיקו ■ צפויה לממש נכסים בשווי 30 מיליארד דולר בשנה וחצי הקרובות

ענקית האנרגיה הבריטית BP ממשיכה במאמציה הכבירים לגייס הון שיאפשר לה להתמודד עם הנזקים הכבירים של דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. החברה הצהירה באחרונה עם פירסום תוצאותיה הכספיות על כוונתה לממש נכסים בשווי כולל של כ-30 מיליארד דולר ב-18 החודשים הקרובים על מנת לעמוד בהוצאות הנקשרות בדליפה - ועושה רושם כי אינה מבזבזת זמן.

BP הודיעה היום על מכירת פעילות חיפוש והפקת הנפט והגז שלה בקולומביה לחברת אקופטרול ולחברת טליסמן אנרג'י תמורת סכום של 1.9 מיליארד דולר. עסקה זו מצטרפת לעסקאות קודמות של מכירה שביצעה בריטיש פטורליום בארה"ב ובאפריקה בשווי של 7 מיליארד דולר.

"אנו מרוצים מאוד מהמחיר שהשגנו עבור הנכסים הללו", אמר היום מנכ"ל החברה טוני הייוורד אשר צפוי לפרוש מתפקידו בעוד פחות מחודשיים על רקע האירועים האחרונים. לדבריו, מכירת הפעילות בקולומביה תחתום פרק זמן של 20 שנים בו נמצאת החברה בפעילות באזור, "אך כעת הגיוני יותר להפקיד את הנכסים בקולומביה בידי יזמים מקומיים שיש להם יותר רצון מ-BP להשקיע בהמשך התפתחותם".

אנליסטים בארה"ב אמרו היום אישרו את דבריו של הייוורד וטענו גם הם כי מדובר במחיר טוב מאוד עבור BP בהתחשב בנסיבות הקיימות.

בימים אלה נודע כי BP מנהלת מגעים גם למכירת חלק מפעילותה בארגנטינה. החברה מתמודדת נכון להיום עם נזק של 32 מיליארד שנגרם כתוצאה מדליפת הנפט במפרץ מקסיקו - נזק אשר הסב לה גם הפסד עצום של 17.5 מיליארד דולר ברבעון השני של 2010.