כלכלנים בארה"ב: "זו לא צמיחה, זו זחילה - דרושה התערבות"

פאנל כלכלנים שהתכנס בקונגרס האמריקני התריע: "ללא מדיניות מס מוסדרת, תכנית קיצוץ מפורטת והתערבות פוליטית - ההאטה תימשך ■ "מדובר באחת ההתאוששויות האיטיות ביותר מאז מלחה"ע השניה"

הכלכלנים בארה"ב מודאגים מההאטה בצמיחה בארה"ב הניכרת בנתוני המאקרו שפורסמו בעת האחרונה, וטוענים כי אחת הסיבות העיקריות לכך היא היעדר מדיניות פעולה כוללת וסדורה מצד הקונגרס הכוללת מדיניות בתחום המס, מדיניות גירעון ותכנית לטווח ארוך באשר למידת ההתערבות הממשלתית בשוק.

בפאנל שנערך אמש (ג') במסגרת דיוני ועדת התקציב של הסנאט, הציגו הכלכלנים תחזית פסימית יחסית של צמיחה בקצב של 3% עד 4% בתמ"ג בשנת 2011. חלק מהכלכלנים אף הציגו תחזית שחורה יותר של צמיחה בקצב של 2% עד 2.5%, "במידה ובוושינגטון לא ישכילו לבצע רפורמה ממשית במדיניות המוניטרית או הפיסקלית", כהגדרתם.

"מדובר בהתאוששות מאכזבת - ככל הנראה אחת מההתאוששויות האיטיות ביותר שידענו מאז מלחמת העולם השניה", הסביר כלכלן סיימון ג'ונסון מאוניברסיטת MIT.

הכלכלנים היו אחידים בדעתם כי על המחוקקים בארה"ב לנקוט בצעדים מידיים בעיקר בכל הנוגע לעיצוב מחודש של מדיניות המס בארה"ב ולהציג תכנית סדורה לטווח ארוך באשר לשליטה במידת המעורבות של הרגולטור בשוק ההון האמריקני.