נתונים חזקים: מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים עלה במפתיע

(עדכון) - המדד עלה ל-54.3 נק' לעומת צפי כי ירד ל-53 נק' ■ מוקדם יותר פורסם סקר ה-ADP שהצביע על תוספת של 42 אלף משרות במגזר הפרטי בארה"ב לעומת צפי נמוך יותר ■ בעוד יומיים יתפרסם דו"ח התעסוקה החודשי

סימנים נוספים להתאוששות בשוק האמריקני: בחודש יולי נוספו 42 אלף משרות במגזר הפרטי בארה"ב - כך על פי נתוני סקר ה-ADP שפורסם היום (ד') טרם פתיחת המסחר בוול סטריט.

התחזיות בשוק היו לתוספת של בין 34 ל-38 אלף משרות בחודש החולף, בהמשך לתוספת של 13 אלף משרות בסקטור זה בחודש הקודם. בכך מכה הנתון את תחזיות האנליסטים.

סקר ה-ADP נחשב לאינדיקטור מהימן לדו"ח התעסוקה החודשי הרשמי בארה"ב שצפוי להתפרסם בעוד יומיים.

מוקדם יותר קראו כלכלנים בארה"ב ליישום מדיניות מוסדרת מצד הרגולציה והמחוקקים בארה"ב על מנת למנוע האטה נוספת בצמיחה במדינה לאור הדאגה בשווקים מנתוני המאקרו השונים שפורסמו לאחרונה.

בפאנל שנערך אמש (ג') במסגרת דיוני ועדת התקציב של הסנאט, הציגו הכלכלנים תחזית פסימית יחסית של צמיחה בקצב של 3% עד 4% בתמ"ג בשנת 2011. חלק מהכלכלנים אף הציגו תחזית שחורה יותר של צמיחה בקצב של 2% עד 2.5%, "במידה ובוושינגטון לא ישכילו לבצע רפורמה ממשית במדיניות המוניטרית או הפיסקלית", כהגדרתם.

"מדובר בהתאוששות מאכזבת - ככל הנראה אחת מההתאוששויות האיטיות ביותר שידענו מאז מלחמת העולם השניה", הסביר כלכלן סיימון ג'ונסון מאוניברסיטת MIT. הכלכלנים היו אחידים בדעתם כי על המחוקקים בארה"ב לנקוט בצעדים מידיים בעיקר בכל הנוגע לעיצוב מחודש של מדיניות המס בארה"ב ולהציג תכנית סדורה לטווח ארוך באשר לשליטה במידת המעורבות של הרגולטור בשוק ההון האמריקני.

לאחר הפתיחה היום, בשעה 17:00 שעון ישראל, פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש יולי, המדד אשר אחראי לכ-90% מהפעילות הכלכלית בארה"ב. המדד עלה במפתיע ל-54.3 נקודות לעומת צפי כי ירד ל-53 נקודות, זאת לעומת רמה של 53.8 נקודות בחודש הקודם. נציין כי כל נתון הגבוה מ-50 נקודות מצביע על התרחבות בפעילות מגזר השירותים בארה"ב.