המניה של הערב: מוטורולה מזנקת בגלל שתי סיבות טובות

המשקיע המיליארדר קארל אייקן הגדיל את החזקותיו במניות החברה ל-9.9% ■ דו"ח NDP דירג את תוכנת האנדרואיד של גוגל במקום הראשון מבחינת נתח שוק הסלולר בארה"ב כאשר ה-DROID של מוטורולה היה הסלולר הנמכר ביותר הנשען על האנדרואיד

את הזכות לתפוס את משבצת "המניה של הערב" מקבלת היום חברת מוטורולה , זאת על רקע העלייה בשיעור של כ-7% שרושמת המניה בוול סטריט תוך שהיא מרכזת מחזור הגבוה בכ-70% מהמחזור הממוצע בה ב-3 החודשים האחרונים.

שני עניינים מרכזים את עניין המשקיעים הערב למניה. האחד הוא הודעתו של המשקיע המיליארדר, קארל אייקן כי הגדיל את החזקותיו במניות החברה ל-9.9% לעומת החזקה קודמת של 8.75%, נציין כי במהלך התקופה האחרונה הגדיל המשקיע את השקעתו בחברה בשיעור משמעותי, מה שהביא את המניה להשלים הערב עלייה של כ-25% בחודש אחד. בשוק ישנן ספקולציות כי אייקן מעריך שעם סיום הספליט בפעילויות החברה הצפוי לקראת תחילת 2011 יצופו ערכים מוספים משמעותיים בה.

בנוסף נהנית החברה מרוח גבית מכיוונו של הדו"ח הרבעוני של NDP ממנו עולה כי טלפונים המבוססים על תוכנת האנדרואיד של גוגל לקחו את ההובלה בשוק הטלפונים הסלולריים בארה"ב ברבעון השני, כאשר מוטורולה הובילה את מכירות הטלפונים מבוססי האנדרואיד. הטלפון הנמכר ביותר בארה"ב היה ה-Droid של מוטורולה, אשר הושק ברבעון האחרון של 2009.

ספקית הסלולר הגדולה בארה"ב, וריזון ווירלס, המשותפת לוריזון תקשורת ולוודאפון מוכרת את הדרויד של מוטורולה.

על פי דו"ח ה-NDP זו הפעם הראשונה מאז הושק ב-2007 בה לוקח האנדרואיד את ההובלה עם 33% מהשוק, מידיה של ריסרץ' אין מושן , יצרנית הבלקברי, שעברה למקום השני עם נתח של 28% כשאת המקום השלישי תפסה ברבעון השני חברת אפל בעלת האייפון עם נתח שוק של 22%.