אירופה חתמה במגמה מעורבת; טרישה: "מצבנו טוב מהצפוי"

הבנק המרכזי באירופה השאיר את הריבית ללא שינוי ברמת השפל של 1% ■ ברקליס דיווח כי הרווח הנקי שלו עלה ב-29% ■ טרישה: "עדיין מוקדם מדי להכריז על ניצחון על המשבר הכלכלי"

בורסות אירופה חתמו היום (ה') את שבוע המסחר במגמה מעורבת. הנעילה החיובית בוול סטריט אמש תומכת בשווקים, בעוד הפתיחה השלילית בניו יורק הערב בשל נתוני המאקרו נתנה את אותותיה במדדים לקראת סוף היום. המסחר הושפע לטובה מסקר ה-ADP לתעסוקה במגזר הפרטי אשר עלה על התחזיות המוקדמות.

נשיא הבנק המרכזי האירופי, ז'אן קלוד טרישה, אופטימי לגבי מצב כלכלת אירופה. הנגיד האירופי אמר היום כי האינדיקטורים הכלכליים לרבעון השלישי בגוש האירו "טובים יותר מהצפוי, אך עדיין מוקדם מדי להכריז על ניצחון על המשבר הכלכלי". טרישה עוד אמר כי "המחצית השנייה של שנת 2010 ככל הנראה תהיה הרבה פחות קלילה", אך ציין כי המידע הקיים כיום באשר לרבעון השלישי טוב מהציפיות.

נאום טרישה בא לאחר שהבנק המרכזי באירופה השאיר את הריבית ללא שינוי ברמת השפל של 1% לחודש ה-15 ברציפות. הבנק המרכזי בבריטניה גם כן הותיר היום את שיעור הריבית במדינה ללא שינוי על רמת שפל של 0.5%, ואף ימשיך את מדיניות רכישת האג"ח בהיקף 318 מיליארד דולר, תוכנית הדגל של הבנק המרכזי להקלה לשווקים.

שתי ההחלטות של הנגיד מרווין קינג באו בהתאם לתחזיות האנליסטים, אך בשוק מצפים לפרוטוקולים של ישיבת הריבית שיפורסמו בהמשך החודש, בהתמקד על דברי הבנק על ציפיות האינפלציה והסיכונים שעדיין עומדים בפני הכלכלה הבריטית.

ענקית הנפט הבריטית BP רשמה עלייה נאה במסחר בבורסת לונדון, זאת לאחר שהודיעה שבוץ שהוזרק לתוכה ביום שלישי מצליח לעצור את זרימת הנפט למפרץ מקסיקו. בתוך כך, מדענים בממשל ארה"ב הודיעו שכ-75% מהנפט שדלף למפרץ מקסיקו סולקו ממנו.

הבנק האירופי ברקליס דיווח היום כי הרווח הנקי שלו עלה ב-29% במחצית הראשונה של השנה ל-2.4 מיליארד ליש"ט (3.9 מיליארד דולר), וכן הפרשות לחובות מסופקים נפלו בשליש.

עוד בלטו מניות מגזר הצרכנות, ובראשן ענקית המזון יוניליבר שרשמה ירידה חדה.

המסחר בבורסות באסיה ננעל מוקדם יותר במגמה מעורבת, למרות הנעילה החיובית אמש בניו יורק. הדו"חות הטובים של טויוטה תמכו במדד הניקיי שטיפס ב-1.73%.

טויוטה ריכזה עניין רב בטוקיו ומשכה את מגזר הרכב לעליות נאות לאחר שענקית הרכב דיווחה אתמול על הרווח הנקי הגבוה היותר מזה שנתיים והעלתה את תחזית הרווח לשנת 2010. טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, הרוויחה ברבעון 190.47 מיליארד ין לעומת הפסד של 77.82 מיליארד ין ברבעון המקביל ב-2009. בהתאם, גם הונדה וניסן מרכזות עניין.

ניוז קורפ ריכזה מחזורי מסחר גדולים לאחר שדיווחה על רווח של 875 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ביוני.

"נראה כי יש יותר תיאבון לסיכון בשוק אבל זה עדיין לא נתמך במחזורי מסחר הולכים וגוברים. זה מצביע לדעתי על העובדה כי כמה גורמים תומכים בשוק, אבל ציבור המשקיעים והסוחרים עדיין לא שוכנע בכך לחלוטין", ציין הבוקר דיויד טיילור (David Taylor), אנליסט שווקים ב-CMC Markets.