רגע לפני סגירה? קופי בין: ביטלנו את ההסכם עם הזכיין בישראל

בחברה העולמית טוענים כי הזכיין הישראלי, חברת סיטי פוד, הפסיק לשתף איתה פעולה לפני מספר חודשים ■ בשנה האחרונה נקלעה סיטי פוד לקשיים כלכליים משמעותיים ■ המשך פעילות סניפי קופי בין בארץ מוטל בספק

אחרי סטארבאקס ודאנקן דונאטס - עוד רשת זרה וגדולה יוצאת מישראל. הבעיות הכלכליות של חברת סיטי פוד, זכיינית קופי בין - רשת בתי-הקפה הבינלאומית הפועלת בישראל - הולכות ומחריפות. החברה, שבבעלות איש העסקים דני ורנר, שירה תומר אחזקות שבבעלות דני הרשקוביץ וי.ר יובל אחזקות שבבעלות טל פיקלר, ופועלת בישראל מאז שנת 2000, עומדת בפני קריסה מוחלטת.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בשל המצב הכלכלי הקשה שאליו נקלעה סיטי פוד נסגרו בשבועות האחרונים חלק מ-14 סניפי הרשת שפעלו בישראל, וכעת פעילותם של יתר הסניפים תיאלץ להיפסק גם היא, זאת לאחר שאתמול (ד') הודיעה רשת קופי בין העולמית לסיטי פוד כי עליה לסגור את סניפי הרשת בישראל עד לשבוע הבא.

ההודעה הגיעה לאחר שבשנה האחרונה נקלעה החברה לקשיים כלכליים משמעותיים, והוגשו נגדה ונגד דני ורנר כמה תביעות ובקשות עיקול.

הזכיין קרוב לקריסה

לדברי עו"ד איל פלום ממשרד בדנר, פלום ושות', המייצג את קופי בין העולמית בארץ, סיטי פוד חדלה לשתף פעולה עם הרשת העולמית כבר לפני מספר חודשים. "נכון להיום הזכיין הישראלי לא מגיב לפניותינו, לא מעביר לנו דו"חות, ולמעשה לא נקט אף צעד שנדרש ממנו על-ידי הרשת העולמית בעת האחרונה, ולכן החליטה הרשת לבטל את הסכם הזיכיון עמו. כמו כן, אני יודע על כמה וכמה סניפים בארץ שכבר קרסו, כך שאולי אפילו תהליך חיצוני, ללא קשר להודעת הרשת העולמית, יביא לקריסת הזכיין", אמר פלום.

פלום הוסיף כי לא מתקיים משא-ומתן ממשי בין הצדדים, אך ציין כי התנהלו מספר שיחות טלפון בין דני הרשקוביץ לבין גורמים בקופי בין העולמית.

בתשובה לשאלה האם החלטת הרשת העולמית על סגירת סניפי קופי בין בישראל היא סופית, השיב פלום כי "תמיד קיים סיכוי שהדברים ישתנו, אך מאחר שעד עכשיו אין שום שיתוף-פעולה מצד סיטי פוד - קשה מאוד לראות את זה קורה".

פלום הוסיף כי אם שסיטי פוד לא תחדל מהפעילות באופן עצמאי - מתכוונת קופי בין העולמית לפנות לבית המשפט כדי שיוציא צו שיכריח אותה לעשות כן.

הפרת תנאי הזיכיון

עוד מציין פלום כי לקופי בין העולמית אין אחריות כלפי עובדי הרשת בישראל. "הרשת העולמית היא לא זו ששכרה את החנויות, ואין לה אחריות כלפי העובדים. יתרה מכך, בחלק מהסניפים סיטי פוד אפילו העניקה זכיינות משנה לצדדים שלישיים. גם מתן זכיינות-המשנה היה בניגוד להנחיות של הרשת העולמית, וזו עוד אחת מהסיבות שהוחלט להביא לסיום הזיכיון".

כזכור, בית משפט השלום בתל-אביב קיבל השבוע את בקשתו של איש העסקים גיורא נפתלי, אחד מבעלי השליטה לשעבר בקופי בין, והטיל עיקולים בהיקף של 587 אלף שקל על נכסי הבעלים הנוכחיים של הרשת, דני ורנר.

לטענת נפתלי, כפי שעולה מכתב התביעה, ורנר מבצע סדרת פעולות שבהן נראה שהוא מעביר נכסים לצדדים שלישיים ושמהוות הברחת נכסים. בתוך הבקשה מסתתרת רשימה ארוכה של נכסים - ובהם בתים, קרקעות ודירות - שהיו או שהינם עדיין בבעלות ורנר, ושאותם נטען כי רשם על שם בני משפחתו בשבועות האחרונים.

הבקשה הצטרפה לתביעות נוספות שהוגשו נגד ורנר בתקופה האחרונה. מקופי בין לא נמסרה תגובה.