"המחקר על האזילקט של טבע רק מחזק מידע שכבר ידוע"

(עדכון) כך מעריך יואב קידר, יועץ רפואי לכלל פיננסים שטוען: "לא תהיה השפעה על המכירות" ■ טבע פרסמה את תוצאות מחקר ה-TEMPO המורחב שהדגים את היתרונות לאזילקט בטיפול בחולים בשלבים המוקדמים של מחלת הפרקינסון

חדשות טובות: חברת טבע ושותפתה לונדבק הודיעה היום כי מחקר ה-TEMPO המורחב שביצעה הדגים את היתרונות לאזילקט בטיפול בחולים בשלבים המוקדמים של מחלת הפרקינסון. נזכיר כי זוהי התרופה האתית השנייה שמפתחת טבע אשר מיועדת לטיפול במחלת העצבים חשוכת המרפא.

הממצאים במחקר מאשרים את ההשפעה ארוכת הטווח, הבטיחות של התרופה ואת מידת הסיבולת של החולים לתרופת האזילקט. בנוסף הדגים המחקר הרפואי את היתרונות הטמונים בשימוש בשלבים המוקדמים של המחלה. הממצאים פורסמו בגליון יוני של המגזין International Journal of Neuroscience.

"היחס הגבוה (46%) של מטופלים שהמשיכו בטיפול באזילקט כטיפול יחיד לאחר שנתיים בניסוי, מעיד על כך שהתחלה מוקדמת של הטיפול באזילקט, מציעה אלטרנטיבה יעילה ובטוחה לשימוש באגוניסטים (תרופות מחקות) של דופמין למשך תקופות זמן ארוכות" אמר ד"ר מארק לאו, המוביל את המחקר והוסיף "תוצאות אלו מספקות תמיכה נוספת לגישה ההולכת וגדלה לטיפול בשלבים מוקדמים של המחלה, כפי שגם הודגם בניסוי ה-Adagio".

בנוסף הדגים הניסוי כי רק ב-25% מהמטופלים התקדמה המחלה לשלב חמור יותר (H&Y של III) במשך 5.4 שנים, מה שמוכיח כי טיפול באזילקט הוא אפקטיבי ומהווה יתרון ממשי לחולים אשר המחלה התגלתה אצלם בשלב מוקדם, מאחר והשפעתה החיובית של התרופה הינה לטווח ארוך.

מחכים לתוצאות האדג'יו המורחב

לדברי יואב קידר, יועץ רפואי לכלל פיננסים: "מדובר באנליזה משנית ובעיבוד נוסף לזרוע הארכת מחקר הטמפו שפורסם בשנת 2004. האנליזה הראשונה על ההארכה כבר פורסמה בשנת 2009. ככלל למעט הדגמה של בטיחות התרופה, שכבר ידועה ומוכרת, אין בתוצאות שהוצגו היום חידוש משמעותי והן לא צפויות להשפיע על היקף השימוש בתרופה או על מאמצי טבע מול ה-FDA לקבלת אינדיקציה להיות התרופה בעלת יכולת מודיפיקציה של המחלה".

"אנו מניחים שטבע התבקשה לספק חומר נוסף ל-FDA מעבר לפרסומי האדגיו הבסיסי שפורסם לפני כשנה כדי לקבל התוויה של עיכוב בהתפתחות המחלה. אפשר שהיא ממתינה לתוצאות מחקר ההארכה של האדג'יו המקורי המתקיים כעת".

לדברי קידר "אנו מעריכים כי האזילקט היא תרופה טובה ,אך היא נתקלת בתחרות מצידן של גרסאות זולות יותר כמו הסלג'ילין או גנריזציה של אגוניסטים לדופמין המשמשים לטיפול מוקדם במחלת הפרקינסון".