אורמת מציגה ירידה של 3.8% בהכנסות ומעבר להפסד

ההכנסות הסתכמו בכ-98.6 מיליון דולר ■ תוצאות הפעילות של החברה הושפעו באופן ניכר מתחנת הכוח צפון בראולי הפועלת בהספק חלקי ■ דיתה ברוניצקי: כלל הפרויקטים של החברה בהקמה ופיתוח מסתכם כיום בכ-300 מגהוואט שרובם יושלמו עד שנת 2013

אורמת תעשיות הציגה הבוקר (א') את תוצאותיה לרבעון השני. אורמת סיימה את הרבעון עם הכנסות בסך של 98.6 מיליון דולר לעומת 102.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 3.8%.

הרבעון השני הסתיים בהפסד של 3.5 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 28.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי המיוחס לבעלים של החברה האם הסתכם ברבעון השני השנה ב-2.7 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 21.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרבעון השני באורמת התנהל בצל מאבק השליטה החברה בין הברוניצקים לאיש העסקים חיים כצמן. עם זאת, לפני כשבועיים משכה חברת גזית של חיים כצמן ודורי סגל את בקשתה לזימון אסיפה כללית מיוחדת של אורמת, אשר על סדר יומה ביקשה החברה לכלול הצעות החלטה למינוי יובל ינאי וגד ארבל כדירקטורים חיצוניים באורמת ובכך למעשה הורידה הילוך במאבק.

ההכנסות ממכירות חשמל הסתכמו ברבעון השני השנה ב-71.2 מיליון דולר לעומת 62.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 13.2%. העלייה בהכנסות נבעה מעליה בכמות ייצור החשמל ברוב תחנות הכוח של החברה מ-839,000 מגווט שעה ברבעון המקביל אשתקד ל-909,000 מגווט שעה ברבעון השני השנה, גידול של כ-8.3%.

העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מתחנת הכוח צפון בראולי במדינת קליפורניה, ארה"ב שהחלה בפעילות מסחרית, בהספק חלקי, בחודש ינואר 2010 ותרמה 3.5 מיליון דולר להכנסות ברבעון. תחנת הכוח פונה תרמה אף היא לגידול בהכנסות עם השלמת תיקון התקלה בבארות ההפקה של הנוזל הגיאותרמי במהלך הרבעון. העלייה בהכנסות נבעה גם מעלייה בתעריף החשמל הממוצע מ-75 דולר למגווט שעה ברבעון השני אשתקד ל-78 מגווט ברבעון השני השנה.

ההכנסות ממכירת מוצרים הסתכמו ברבעון השני השנה ב-27.5 מיליון דולר לעומת 39.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 30.8%. ירידה זו תואמת את התחזית המוקדמת של החברה לנוכח ירידה בצבר ההזמנות ומכירות שיא של מוצרים בשנה הקודמת. צבר ההזמנות של מוצרים לסוף המחצית הראשונה השנה הסתכם בכ-51 מיליון דולר.

תוצאות הפעילות של החברה הושפעו באופן ניכר מתחנת הכוח צפון בראולי הפועלת בהספק חלקי ואשר צפויה להגיעה למלוא פוטנציאל התפוקה שלה בהיקף של 50 מגהוואט לקראת סוף השנה. מול הכנסות של 3.5 מיליון דולר הסתכמה עלות ההכנסות של התחנה הסתכמה ב-11.9 מיליון דולר (כולל פחת). השפעת התחנה על הרווח הנקי, לאחר מס הסתכמה בקיטון של כ-7.6 מיליון דולר. אורמת מעריכה כי עם הפעלת מלוא פוטנציאל התפוקה בתחנה, התחנה תגיע לאיזון תפעולי במהלך שנת 2011.

תוצאות הפעילות הושפעו גם מעלויות חיפוש והערכה בסך של 3.1 מיליון דולר של המאגר הגיאותרמי בגבס וואלי במדינת נבדה, ארה"ב אשר הוחלט לנוטשו לאחר שנמצא כלא מתאים מבחינה כלכלית. כמו כן, נרשם גידול בהוצאות מחקר ופיתוח בגין פיתוח יחידת כוח ניסיונית לניצול חום שיורי בטרמינל גז בספרד. הוצאות המחקר והפיתוח בפרוייקט זה הסתכמו ב-2.4 מיליון דולר לעומת 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אם מבחני הקבלה של יחידת הכוח יעברו בהצלחה תקבל החברה הכנסות של כ-13.6 מיליון דולר.

דיתה ברוניצקי, מנכ"ל אורמת תעשיות מסרה כי בתקופת הרבעון השני ולאחריו חלו כמה התפתחויות עסקיות ופיננסיות שיתרמו לכושר הצמיחה העתידי של החברה. החברה מתכננת לגייס עד 350 מיליון דולר, מזה 80% בערבות מדינה של ארה"ב, למימון שלושה פרוייקטים בהקמה.

בנוסף, הושלמה הרכישה של 50% הנותרים בקומפלקס ממות' בקליפורניה שתאפשר להתקדם במהירות בפעולות לשידרוג והחלפה של הציוד הקיים בתחנות הכוח בקומפלקס, אשר יחד עם ההרחבות המתוכננות צפויות להכפיל את כושר הייצור הקיים; הושלם גיוס חוב של 142 מיליון דולר בהנפקה פרטית ממשקיעים מוסדיים; הוגשה בקשת לקבלת מענק בסך 100 מיליון דולר עבור ההשקעה בתחנת צפון בראולי.

ברוניצקי הוסיפה כי הסכום שגויס מיועד לצרכים השונים של החברה ויאפשר לחברה להאיץ את קצב הפיתוח של מספר פרויקטים ולבצע השקעות שיאפשרו לכ-10 פרוייקטים גיאותרמיים להיות זכאים למענק השקעה של 30% במזומן. כלל הפרויקטים של החברה בהקמה ופיתוח מסתכם כיום בכ-300 מגהוואט שרובם יושלמו עד שנת 2013.