תשובה לא מוותר: אלעד קנדה מגישה הצעה יצירתית להנפקתה

אחרי שנאלץ לדחות את ההנפקה המתוכננת של אלעד קנדה בשל חילוקי דעות שנגעו לשווי החברה, בעל השליטה מציע פיצוי במידה של ירידה בשווי השוק ■ מוסדיים: "הצעה מעניינת יותר"

אחרי שנאלץ לדחות את ההנפקה המתוכננת של אלעד קנדה בשל חילוקי דעות שנגעו לשווי החברה, מציע כעת בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה, מנגנון פיצוי למשקיעים במידה שהשווי יפחת לאחר ההנפקה.

חברת הנדל"ן המניב הפעילה בקנדה, הגישה בסוף השבוע טיוטת תשקיף נוספת, רביעית במספר, על פיה בכוונתה לגייס 275 מיליון שקל לפי שווי של 600 מיליון דולר קנדי (כ-2.2 מיליארד שקל).

בסך הכול יוצעו למשקיעים 125 אלף יחידות, כשכל יחידה מכילה 100 מניות רגילות במחיר 22 שקל למניה, 75 כתבי אופציה (סדרה 1) ללא תמורה, ו-100 כתבי אופציה (סדרה 2) ללא תמורה. ההנחה המתקבלת כתוצאה מתמחור האופציות היא של כ-21.5%.

אלעד קנדה מתחייבת לפרסם הצעת רכש לאופציות במידה שלאחר 34 חודשים ממועד ההנפקה שווי השוק שלה בבורסה יהיה נמוך מ-700 מיליון דולר קנדי. לדברי מקורבים להנפקה, משמעות קבלת האופציות ללא תמורה וההתחייבות לפרסם הצעת רכש, היא מתן הגנה מפני ירידה של עד 14.75 שקל למניה.

במסגרת ההנפקה יוקצו לבעלת השליטה בחברה, אלעד גרופ, 2.5 מיליון אופציות לרכישת 2.5 מיליון מניות במחיר מימוש של 0.01 דולר קנדי. האופציות יהיו ניתנות למימוש רק במידה שבתום 34 חודשים יעלה שווי השוק של החברה למעל 700 מיליון דולר (דילול של כ-2.2% כאשר בעל השליטה מחזיק בכ-89% מהמניות). כלומר, במילים פשוטות, אם שווי החברה יעלה, המניות יינתנו כמעט בחינם.

מצדם של המוסדיים ההצעה החדשה של תשובה מתקבלת בחיוב, ושם רואים בה "מעניינת ואטרקטיבית יותר" מההצעות הקודמות. אם כי בשל מורכבותה הם עוסקים כעת בחישוב שווי ההטבה, ובוחנים האם יהיה כדאי להשתתף בהנפקה.

אלעד קנדה אינק. הוקמה בדצמבר 2009, כחברה בת של אלעד גרופ. הישות המשפטית החדשה והריקה מתוכן אמורה לרכוש עם הנפקתה שורה של נכסים מידי אלעד קנדה. 43% מהכנסותיה הם מתחום השכרת דירות למגורים, 39% מתחום הדיור המוגן ו-18% מתחום הנדל"ן מסחרי.

את הרבעון הראשון של 2010 סיימה אלעד קנדה עם הכנסות של 24 מיליון דולר קנדי (בדומה לתקופה המקבילה), ורווח נקי של 276 אלף דולר (ירידה של 71%). תזרים המזומנים היה שלילי בהיקף של 11 מיליון דולר, ההון העצמי הסתכם ב-417 מיליון דולר קנדי והיקף ההתחייבויות ב-530 מיליון דולר קנדי.