וול סטריט עלתה עד 0.8%: טאואר קפצה ב-10.4%; HP צנחה 8%

היום לא פורסמו נתוני מאקרו ■ מנכ"ל חברת HP פרש מתפקידו בעקבות תלונה על הטרדה מינית ■ טאואר שוב מקצה מניות לקרן יורקוויל ■ פסגות חותכת את מחיר היעד לטבע - המניה עלתה ב-0.8%

הבורסות בוול סטריט נסחרו היום (ב') בפתיחת שבוע המסחר במגמה חיובית - מהפתיחה ועד לנעילה. המדדים המובילים בניו-יורק עלו בשיעור מירבי של 0.8%. המסחר התנהל בהמתנה לתוצאותיה של ישיבת קברניטי הפדרל ריזרב מחר ובעיקר להצהרה שתלווה את החלטת הריבית, שהיא, לכשעצמה, צפויה להיוותר על כנה. ההערכות מדברות על הורדה אפשרית של תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב.

העיתון "פיייננשל טיימס", שלא הסגיר מקורותיו, דיווח כי ועדת השוק הפתוח של ה'פד' תעשה שימוש בהצהרה שמתלווה להחלטת הריבית בכדי לאותת על התגברות חששותיה לגבי הכלכלה, אף אם היא לא צפויה להסכים על נקיטת צעדים חדשים וגדולים על מנת לעודד הצמיחה.

"ה'פד' יצטרך לאזן בין אמירה על כך שההתאוששות הכלכלית אינה חזקה כפי שציפה והודעה על הקלה מוניטארית נוספת, כמו רכישות אג"ח, לבין הימנעות מצעדים מרחיבים שעלולים לאכזב את השוק", אומרים בדויטשה בנק.

בתוך כך, שני שרי אוצר לשעבר, פול אוניל ורוברט רובין, העריכו שכלכלת ארה"ב תשתפר באיטיות, וקרוב לוודאי שסבב נוסף של תמריצים פיסקליים לא יהיה יעיל. רובין, שכיהן כשר אוצר בממשלו של הנשיא הדמוקרטי ביל קלינטון, אמר שלארה"ב "תהיה צמיחה איטית ומזגזגת". הוא אמר את הדברים בראיון לרשת הטלוויזיה CNN שהוקלט מראש ושודר אתמול (א'). "תוכנית תמריצים משמעותית שנייה" עלולה ליצור חוסר ודאות ולפגוע באמון, העריך רובין.

היום לא פורסמו נתוני מאקרו

מניית HP בלטה בירידה, לאחר שהמנכ"ל מארק הרד הודיע בסוף השבוע על פרישה מתפקידו בעקבות חקירה שהעלתה כי ניהל מערכת יחסים אישית עם קבלנית חיצונית, שקיבלה תשלומים בלתי הולמים רבים מהחברה. אותה אישה האשימה את הרד בהטרדה מינית.

מניית ענקית המזון המהיר האמריקנית מקדונלד'ס ריכזה עניין במסחר לאחר שדיווחה היום על עלייה של 7% במכירותיה הגלובליות - העלייה החודשית החדה ביותר מזה כשנה. בארה"ב המכירות בסניפים הפתוחים מעל לשנה עלו ב-5.7% - העלייה השנייה בטיבה מאז אפריל 2009. באירופה רשמה מקדונלד'ס עלייה של 5.3%, ובאזורים הנותרים נרשמה העלייה המשמעותית ביותר - 10.1%.

ענקית הנפט BP מסרה כי אסטרטגיית ה"Static Kill" שלה, יחד עם מבצע הכיסוי במלט של באר Macondo, נחלו הצלחה. מאז אמצע יולי לא זרם נפט חדש למפרץ מקסיקו.

מרק פייפרמסטר, מנהל בכיר באפל האחראי על הנדסת החומרה במכשיר ה-iPhone (אייפון), עזב את החברה, כמה שבועות לאחר פיצוץ פרשת "אנטנה-גייט" שמתייחסת לבעיות באנטנת הדגם החדש של אייפון 4. דובר אפל, סטיב דאולינג, אישר את הדיווח ומסר כי בוב מנספילד, סגן נשיא בכיר לענייני הנדסת חומרה של מקינטוש, ימלא את התפקיד במקומו.

ענקית הרכב פורד דיווחה אתמול שתעניק משכורת ליו"ר שלה, וויליאם קליי פורד, לראשונה מזה 5 שנים, לאור חזרתה לרווחיות לאחר למעלה משנה. פורד, נינו של מייסד החברה, הנרי פורד, יקבל משכורת של 4 מיליון דולר ואופציות בסך 11-12 מיליון דולר, וזאת בעבור שירותיו מ-2008 עד היום. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל", שהוסיף כי ביום ה' האחרון, פורד מכרה 3.4 מיליון מניות ואופציות וגרף 28 מיליון דולר בתשואות.

מניית טבע ספגה היום הורדת מחיר יעד מבית ההשקעות פסגות ל-62 דולר לעומת מחיר יעד קודם של 72 דול, אך בפסגות עדיין ממליצים לרכוש את המניה. האנליסטית לימור גרובר ציינה כי "אין כל וודאות כי טבע תוכל להמשיך ולהציג צמיחה גם בחצי השני של העשור". פרט נוסף שעשוי למשוך את תשומת המשקיעים הוא פרסומם של תוצאות ניסוי הטמפו המורחב לתרופת האזילקט המיועדת לטיפול בפרקינסון. עוד בעניינה של טבע נציין כי נודע ל"גלובס" שהחברה מתכננת להעביר מאות עובדים ממפעל החברה בנתניה למרכז הלוגיסטי בשוהם, ‎‎כשנתיים לאחר הנחת אבן הפינה להקמת המרכז.

חברת טאואר הודיעה בסוף השבוע כי היא שוב מקצה מניות לקרן יורקוויל האמריקנית והפעם בהיקף של 10 מיליון דולר, וזאת בהתאם להסכם עליו הודיעה חברת השבבים באפריל האחרון. ההסכם, נזכיר, כלל התחייבות של יורקוויל להשקיע עד 35 מיליון דולר בטאואר בתמורה למניות שיוקצו לקרן בדיסקאונט של כ-3% על מחיר השוק בכל הקצאה. מדובר במחיר של 1.37 דולר למניה, הנמוך ב-4.8% על מחיר הסגירה של המניה ביום ו'.

קומברס, בניהולו של אנדרה דהן, מעמידה למכירה שני מגרשים בשטח כולל של כ-55 דונם המיועדים למשרדים ולהיי-טק ברעננה, כך עולה ממכרז שפרסמה החברה אמש. החברה לא נקבה במחירים אך לפי הערכות בענף הנדל"ן, על הקרקעות ניתן יהיה לקבל מחיר כולל של 124-135 מיליון שקל.

סלקום אמורה לקבל בימים הקרובים הודעה על זכייה במכרז של החשב הכללי (החשכ"ל) לאספקת שירותי תקשורת קווית לחלק גדול יחסית ממשרדי הממשלה.

ויליפוד דיווחה היום על גידול של 28.1% ברווח הנקי של הרבעון השני של ל-6.8 מיליון שקל. ההכנסות עלו ב-13.4% לסך של 82.6 מיליון שקל.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]