"המפולת הבאה בשווקים עלולה להגיע כבר בשנת 2015"

"היא לא תחכה שהרפורמות במערכת הבנקאות יהיו מוכנות והרגולטורים יצליחו לרסן את וול סטריט" אמר ג'יימי דימון, מנכ"ל JP מורגן ■ ידרשו שנים רבות על מנת להטמיע רבות מהוראות הקונגרס והרגולטורים המיועדות להגן על המערכת הפיננסית מפני משבר עתידי

"המפולת הבאה בשווקים עלולה להגיע כבר בשנת 2015 - היא לא תחכה שהרפורמות במערכת הבנקאות יהיו מוכנות והרגולטורים יצליחו לרסן את וול סטריט" אמר ג'יימי דימון, מנכ"ל JP מורגן לוועדת החקירה הבוחנת את המשבר כבר בינואר וציין כי המערכת הפיננסית חווה משבר מדי חמש עד שבע שנים.

ידרשו שנים רבות על מנת להטמיע רבות מהוראות הקונגרס והרגולטורים המיועדות להגן על המערכת הפיננסית מפני משבר עתידי. ועדת הפיקוח על ישום כללי באזל במערכת הבנקאית מתכוונת לאפשר לבנקים בעולם להכין עצמם עד 2018 על מנת שיעמדו בהגבלות ביחס להיקף ההלוואות שהם יכולים לקחת. גם חלקים מחוק וולקר המתייחסים לחובתם של בתי ההשקעות להוציא את פעילות קרנות הגידור והקרנות הפרטיות, עלולים שלא להגיע ליישום מלא עוד תריסר שנים.

התאבון של הבנקים להשתמש בכספים אותם הם מלווים, או במילים אחרות, במינוף, על מנת לבצעה פעולות השקעה בני"ע מורכבים ונזילים תרמו ללמשבר האשראי החמור ביותר מאז השפל הגדול בשנות ה-30' של המאה הקודמת.

קצב הפחתת מידת המינוף שייכפו הרגולטורים, ככל הנראה יתנגש עם המהירות בה מגייסים עובדים לצורך הגדלת היקפי המסחר בבנקים כגון UBS ומורגן סטנלי.

"בהתבסס עם הניסיון שלנו ביחס ליכולתה של הממשלה להוציא אל הפועל הוראות שכאלה באופן אפקטיבי תוך עמידה בזמנים, אנו כמעט לא מכוסים כעת מפני שום סיכון פיננסי עתידי למשך לפחות 8-10 שנים, וזה קצת מפחיד", אמר רוי סמית', פרופסור למימון מאוניברסיטת ניו יורק, ששימש בעבר כבנקאי בגולדמן זאקס.