אבוג'ן מצטרפת לטרנד החדש: "הפוטנציאל בחיטה פשוט אדיר"

במסגרת התוכנית, החברה תשלב את הטכנולוגיה שלה להשבחת צמחים לשיפור יבולי החיטה ■ לפי דו"חות אבוג'ן שפורסמו היום, הכנסותיה גדלו ב-10% ■ המנכ"ל, עופר חביב, מודע לאתגר: "החיטה משמשת בעיקר למאכל בני אדם ויש קושי ציבורי בקבלת ההשבחה הגנטית"

מחירי החיטה עלו לאחרונה לכותרות, כשהגיעו לשיא של שנתיים. עבור אבוג'ן הישראלית, החיטה מגלמת פוטנציאל גדול. אבוג'ן עוסקת בהשבחת צמחים לתעשיית החקלאות ולדלקים אלטרנטיביים, והיום היא דיווחה במסגרת הדו"חות הרבעוניים שלה, שהתחילה בתוכנית חדשה לשימוש בטכנולוגיות שלה לשיפור חיטה.

"הפוטנציאל של החיטה הוא פשוט אדיר. זה הגידול מספר אחת בעולם מבחינת שטח", אומר מנכ"ל אבוג'ן, עופר חביב. לדבריו, שוק הזרעים לחיטה נמצא בעיכוב ורוב חברות הזרעים הגדולות לוטשות עיניים לכיוון. "הסיבה לעיכוב היא שעד היום התרכזו בצמחים שמגדלים אותם כמזון לבהמות, כמו תירס, סויה וקנולה", אומר חביב. "החיטה משמשת בעיקר למאכל בני אדם ויש קושי ציבורי בקבלת ההשבחה הגנטית".

לדבריו, מתחיל להיווצר לחץ גדול שמגיע מהחקלאים. הם רוצים טכנולוגיות חדשות שמביאות להם ערך מוסף. "במיוחד בטירוף של מזג האוויר העולמי, חשוב לשמור על יציבות בהספקת מזון לבני אדם, וכנראה שיהיה צורך להכניס טכנולוגיות מתקדמות".

חביב מציין כי בניגוד לפעילותה בצמחים האחרים, אבוג'ן תפעל לשפר את החיטה בשתי דרכים, אחת שכוללת השבחה גנטית ואת השנייה הוא מגדיר כ"טיפוח קלאסי חכם", באמצעות פלטפורמת ה-EvoBreed שלה.

"יש התעניינות גדולה בתעשייה, ובניגוד לצמחים אחרים, אין לנו מחויבות לפרטנר ספציפי לחיטה. זה פותח הרבה אפשרויות לאבוג'ן", אומר חביב.

אבוג'ן נסחרת בתל אביב לפי שווי של 453 מיליון שקל, ונכללת במדד הביומד. החברה סיכמה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 2.6 מיליון דולר, לעומת 2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. מתחילת השנה הסתכמו ההכנסות ב-5.3 מיליון דולר, צמיחה של 10.1% ביחס לתקופה המקבילה ב-2009. בניגוד לרבעון המקביל, אבוג'ן רושמת הפסד תפעולי שמגיע ל-732 אלף דולר, ובשורה התחתונה נרשם דווקא רווח נקי של 3.4 מיליון דולר. זאת בזכות הכנסות מימון בגין שערוך כתבי אופציה. במחצית הראשונה של השנה ההפסד הנקי הגיע ל-358 אלף דולר.