תשואות קרנות הגידור ביולי - הגבוהות ביותר זה 4 חודשים

מדד קרנות הגידור של Eurekahedge, אשר עוקב אחר ביצועיהן של 2,000 קרנות גידור ברחבי העולם, עלה ביולי ב-1.42% ■ קרנות גידור מסוג Event-driven ולונג-שורט בלטו: תשואותיהן עלו ב-2.67% ו-2.03% בהתאמה

קרנות הגידור רשמו ביולי את העליות החדות ביותר בתשואותיהן מזה 4 חודשים, על רקע העליות שנרשמו בשוקי המניות, הסחורות והאג"ח, כך עולה מהנתונים המקדימים של Eurekahedge Pte, המבוססים על דיווחי התשואות של 35% מקרנות הגידור אחריהם היא עוקבת. הדו"ח המלא יפורסם ב-17 באוגוסט.

מדד קרנות הגידור של Eurekahedge, אשר עוקב אחר ביצועיהן של 2,000 קרנות גידור ברחבי העולם, עלה ביולי ב-1.42%, העלייה החדה ביותר שנרשמה במדד זה מאז חודש מארס. השנה עלה המדד בסה"כ ב-1.17%, לאחר שבשנה שעברה זינק ב-19.7%, וזו היתה השנה הטובה ביותר מאז שנת 2003 לתעשיית קרנות הגידור, לאחר שבשנת 2008 צנחו התשואות ב-11.1%.

בכך הצליחו קרנות הגידור לקטוע חודשיים רצופים של ירידות בתשואה, כאשר עקבו אחר מניות ברחבי העולם אשר דיווחו על תוצאות טובות מהציפיות, ונהנו מהראלי שנרשם בשוק לאחר פרסות תוצאות מבחני הלחץ באירופה. תעשיית קרנות הגידור נשענת על מדד ה-MSCI העולמי, אשר עלה ביולי ב-8%, העלייה החדה ביותר זה שנה.

כל שבעת המדדים האזוריים רשמו ביולי עליות, אותן הובילו הקרנות האסיאתיות עם עלייה של 3.56%, הקרנות בצפון אמריקה טיפסו ב-1.54% ובאירופה נרשמה תשואה של 1.51%.

קרנות גידור מסוג Event-driven העוקבות אחר ארועים ספציפיים ואשר משקיעות במניות של חברות המצויות בהליכים כגון מיזוגים ורכישות או פיצול פעילות מהן, וקרנות הלונג-שורט, אשר על סמך ציפיות לעליות או ירידות של מניות שונות הציגו את התשואות הטובות ביותר ביולי, כאשר התשואות שהציגו בחודש שעבר הסתכמו ב-2.67% ו-2.03% בהתאמה.