"ציר הרשע" החדש במזרח התיכון? טורקיה מצטרפת למירוץ החימוש של חיזבאללה יחד עם איראן וסוריה

כך נחשף ב"קוריירה דלה סרה" ונכתב ב"ידיעות אחרונות" ■ ה"קוריירה": הסכם סודי חדש נחתם בין אנקרה לטהראן - טילים ואמצעי לחימה משוכללים עשויים לעשות דרכם מאיראן דרך טורקיה וסוריה אל ארגון חיזבאללה ■ הכתב גוידו אולימפיו: "האיראנים מהווים ציר חלופי לטורקיה וקלף חזק"

האם טורקיה לא מסתפקת במשט מחאה לעזה? העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" חשף אתמול כי טילים ואמצעי לחימה משוכללים עשויים לעשות דרכם מאיראן דרך טורקיה וסוריה אל ארגון חיזבאללה.

על פי ה"קוריירה", הסכם סודי חדש נחתם בין אנקרה לטהראן - הסכם היוצר למעשה רצף טריטוריאלי בין משמרות המהפכה האיראניים לבין ארגונו של חסן נסראללה. ההסכם מאפשר למעשה לאיראן ולטורקיה לחמש את חיזבאללה.

"חיזבאללה בטוח בכוחו ומודע למשקלו הפוליטי", כתב גוידו אולימפיו, הכתב האיטלקי שחשף את דבר ההסכם. "הוא ימצא אותו בקרוב באמצעות המעבר החדש. מי ביפתחו בפניו את הציר הסודי יהיו משמרות המהפעה האיראניים ואנקרה", הוסיף אולימפיו.

עוד נכתב ב"קוריירה" כי "המעבר ייעשה באמצעות משאיות, כלים תעשייתיים ומכוניות. סוכנים חשאיים של שתי המדינות בתיאום עם ממונים בחיזבאללה יסייעו ביצירת תנאים נוחים למעבר ויאבטחו אותו".

הפרטים על המסלול החדש סוכמו במהלך מפגש בין ראש השירותים החשאיים של משמרות המהפכה האיראניים חוסיין טאאב לבין ראש המודיעין הטורקי החדש האקרן פידאן. ראוי לציין כי רק לאחרונה הזהיר שר הביטחון אהוד ברק מפני מינויו של פידאן לתפקיד ראש המודיעין הטורקי.

אולימפיו עצמו אמר ל"ידיעות אחרונות" כי "הטורקים, לדעתי, טרם הגיעו לנקודת האל-חזור של זניחת המערב לטובת ציר חזק עם טהראן. עבורם כל עוד אירופה ממשיכה לסגור בפניהם את הדלת, האיראנים מהווים ציר חלופי וקלף חזק נוסף באיזור שהם יכולים באמצעותו להשתתף במשחק".