רבעון שני ברציפות של רווח לג'נרל מוטורס: 1.33 מיליארד ד'

יצרנית המכוניות ש-61% מההון שלה נמצא בבעלות המימשל, מתכוונת לבצע הנפקה ראשונית לציבור (IPO) שבאמצעותה היא שואפת לגייס 12 עד 16 מיליארד דולר

ג'נרל מוטורס פרסמה היום דו"ח טוב לרבעון השני. בשורה התחתונה רשמה GM רווח של 1.33 מיליארד דולר, לאחר שברבעון הראשון רשמה רווח של 865 מיליון דולר.

גם בשורה העליונה נרשם שיפור והחברה רשמה עלייה של 5.3% בהכנסות לרמה של 33.2 מיליארד דולר. מבחינה גיאוגרפית נרשם שיפור במכירות בכל איזור בעולם מלבד אירופה.

יצרנית המכוניות ש-61% מההון שלה נמצא בבעלות המימשל, מתכוונת לבצע הנפקה ראשונית לציבור (IPO) שבאמצעותה היא שואפת לגייס 12 עד 16 מיליארד דולר, כך מסר היום (ה') גורם המקורב לחברה. הנפקה זו עשויה להיות השנייה בגודלה בהיסטוריה של ארה"ב, אחרי הנפקת ה-19.7 מיליארד דולר של ויזה במארס 2008.

ג'נרל מוטורס צפויה להעביר מחר מסמך בן יותר מ-500 עמודים לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), למרות זאת ייתכן שהעברת המסמך תתעכב עד ליום שני הקרוב. ייתכן שהשווי המדויק של ההנפקה לא יהיו מפורט באופן מלא במסמך שיוגש לרשות, מסר אותו גורם המקורב לחברה.

GM קיבלה סיוע ממשלתי בשווי 50 מיליארד דולר תמורת 304 מיליון מניות, שכאמור מהווים כ-61% מסך המניות שלה, לאחר שפשטה הרגל ביוני 2009. לפי הדיווח, מטרת ג'נרל מוטורס הינה למכור כחמישית מסך המניות בידי הממשל, מה שיביא להפחתת שיעור ההחזקה של הממשל למתחת ל-50%.

דובר החברה, סלים בינגול, סירב לאשר את הדיווח והסתפק בלמסור כי "אנו נבצע הנפקת מניות ראשונה לציבור רק כשתנאי השוק יאפשרו מהלך זה".