הפרסומת המדוברת ברשת השבוע: המפלצות הקטנות של מפעל הפיס

Twisted Fly: כ-55% מהגולשים הביעו סנטימנט חיובי ביחס לפרסומת, אך אחרים טענו כי היא אלימה ולא מובנת

בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת, ניצבת הפרסומת של מפעל הפיס, באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי, שחוללה 67% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות השבוע.

הפרסומת מקדמת את ההגרלות החדשות של הלוטו, ומדמה לקוח שנכנס לבנק, ומושפל על-ידי הבנקאי כאשר זה מסרב לתת לו הלוואה. כחלק מהדיון נכללת פרסומת נוספת השייכת לאותו קמפיין ובה בעל בית המנצל לרעה את כוחו ופוגע בדייריו כשהוא מפרק להם את מאוורר התקרה בטענה כי זה לא חלק מהחוזה. בפרסומות נחלצים לעזרתו של האדם הפשוט כדורי הלוטו המונפשים כיצורים קטנים וצבעוניים, אשר תוקפים את "האיש הרע" בסיפור.

השיחה ברשת אודות הפרסומת התחוללה ב-2 זירות שיחה: טוקבקים (60%), ובלוגים (40%). מחולל השיחה הראשון, אשר היווה 49% מכלל השיחה ברשת, דן בסנטימנט הגולשים אודות הפרסומת. 55% מהגולשים הביעו תחושה חיובית כלפי הפרסומת, בטענה כי הפרסומת מעולה (75%) וכן שהפרסומת מצחיקה (25%). לעומתם, 45% מהגולשים הביעו תחושה שלילית לגבי הפרסומת בטענה כי היא אלימה (31%), לא מובנת (18%) וגרועה (51%).

מחולל השיחה השני, שהיווה 44% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, דן בתחושות הגולשים כלפי המוסדות המעורבים: הבנקים ומפעל הפיס. 76% מהגולשים חשים שהבנקים גונבים מהלקוחות ולכן הפרסומת מייצגת את המציאות כפי שהיא. 12% מהגולשים טענו כי מפעל הפיס בעצמו, הוא מוסד שמוכר אשליות לעניים וגוזל את כספם. חלק מהגולשים טענו כי גם הבנקים וגם מפעל הפיס עושקים לקוחות ולכן אין הצדקה לאף אחד מהצדדים (10%).

אלון מוליאן, מנכ"ל טוויסטד פליי אמר כי "בקמפיין הלוטו, הניצב כאמור בראש המדוברות הושקעו כ-800 אלף שקל. הקמפיינים של בזק בינלאומי ובנק הפועלים - לא חוללו שיחה ברשת על אף שההשקעה בהם במדיה על-פי יפעת עלתה על מיליון שקל".

למקום השני, הגיעה הפרסומת של רכבת ישראל עם 10% מכלל הדיונים ברשת,ובמקום השלישי, לאחר שבועיים מדוברים ביותר, ניצבת הפרסומת של HOT עם רק 5% מכלל הדיונים ברשת.

22
 22