פראנס טלקום בוחנת שיתוף-פעולה שיווקי עם פרטנר

פראנס טלקום היא הבעלים של המותג אורנג' וצפויה לקבל תמלוגים מפרטנר על השימוש במותג

ענק התקשורת הצרפתי פראנס טלקום בוחן עם חברת פרטנר אפשרות לשיתוף-פעולה שיווקי, במסגרת העובדה שהענק הצרפתי מחזיק בבעלות על המותג אורנג'.

בעקבות הפרסומים היום על כך שבעל השליטה באי די בי , נוחי דנקנר, נפגש עם ראשי פראנס טלקום וניסה לעניין אותם בהשקעה בסלקום, קשה לראות כיצד התרחיש הזה מתממש מכיוון שהמשמעות היא שפראנס טלקום תתחרה במותג שהיא הבעלים שלו.

לאחרונה ביקר בישראל סגן נשיא בכיר בפראנס טלקום גרבייה פליסייה לצורך סבב פגישות עם משקיעים שערך בישראל. במסגרת הפגישות שערך הוא נפגש גם עם פרטנר ועם יו"ר ובעלים של החברה אילן בן-דב ודן איתו על האפשרות לשיתוף-פעולה בין החברות. לא דובר על השקעה של פראנס טלקום בפרטנר, וסביר להניח שהשקעה כזו לא ריאלית בשלב הזה לנוכח האחזקות שיש לחברה הצרפתית במדינות ערב והעובדה שהאינטרסים שלה מכוונים למדינות קצת יותר גדולות מאשר ישראל בעולם הערבי המתפתח.

העניין שבין פראנס טלקום לפרטנר-אורנג' נוגע לתמלוגים שתצטרך פרטנר לשלם החל משנת 2013 על השימוש במותג. כרגע פרטנר לא משלמת תמלוגים אבל היא תצטרך לעשות כן, ולכן מו"מ על השימוש במותג ובאופן טבעי גם בנושאים שיווקיים נוספים הוא דבר די מתבקש.

יחד עם זאת, העובדה שפגישה בין נוחי דנקנר וסטפן רשארד אכן התקיימה, מלמדת על כך שכנראה דנקנר מחפש משקיע נוסף בסלקום.