בעקבות תחקיר G: בנק לאומי ביקש התראת פשיטת-רגל לשפקס

בסוף השבוע נחשף במגזין של "גלובס" כי מקס (שפקס) לבקובסקי הוא חייב כבד בלי רכוש שאפשר לעקל, וכי בין השאר הוא חייב יותר ממיליון שקל לבנקים, כולל תיקי הוצאה לפועל

תחקיר G שפורסם בסוף השבוע וחשף את האמת שמאחורי ה"מיליונר" ו"איש העסקים המצליח" של "הישרדות", מקס לבקובסקי, מתחיל לייצר לחץ מצד הנושים. בנק לאומי, שלבקובסקי חייב לו כ-158 אלף שקל בתיק הוצאה לפועל (עם חוב גדול יותר במקור, שחלקו כבר שולם), הגיש למחוזי בתל-אביב כבר אתמול (א'), יום העסקים הראשון שאחרי פרסום הכתבה, בקשה להמציא התראה לפשיטת-רגל נגד לבקובסקי.

הבקשה הוגשה בעקבות פסק דין, בהיעדר הגנה, שנתן בשנת 2009 שופט בית משפט השלום בתל-אביב, צחי אלמוג, שלאחריו נפתח נגד לבקובסקי תיק הוצאה לפועל.

משמעות הבקשה היא כי על לבקובסקי לשלם לזכות בנק לאומי את יתרת החוב תוך שבוע מקבלת ההתראה, וכי אם לא ישלם או יגיע עם הבנק להסדר שיהיה מקובל עליו או על בית המשפט, הדבר ייראה כמעשה פשיטת רגל שיוכל לשמש יסוד לבקשת פשיטת רגל נגדו.

ההערכות הן כי חלק מהנושים חיכו עד לגמר "הישרדות" כדי לפעול, אולם בעקבות פרסום תחקיר "גלובס" לא נותר בכך טעם.

בא כוחו של לבקובסקי, עו"ד דב ארבל מסר בתגובה כי "לבקובסקי נקלע לסיבוך בשל בעיות עם שותפים לשעבר בחברה בע"מ ויש מספר תיקים המטופלים על ידי בשמו, במטרה להסיר את אחריותו מהם". ארבל הוסיף כי הבקשה של בנק לאומי עדיין לא הגיעה לידיו, אך בתיק הזה בדומה לתיקים אחרים, יטען לבקובסקי כי חובותיו נבעו כתוצאה מפעילות של שותפיו. "אנחנו מאמינים שאת עיקר החובות נצליח למחוק וחשוב להדגיש כי אין ברקע של לבקובסקי שום מעשה שיכול להיחשב כמעשה הונאה, אלא רק דברים שיכולים לקרות לכל איש עסקים. לפעמים אנשי עסקים חייבים כסף", אמר עו"ד ארבל.