גבי גזית: "גם אם תעיר אותי ב-2 בלילה - אטען שאלי ישי גזען"

(עדכון) - שר הפנים דרש להוריד את תוכנית הרדיו של גזית לאחר שגזית טען כי הוא גזען והציע לשלם לו 2,000 דולר כדי שיעזוב את הארץ ■ מנכ"ל רדיו ללא הפסקה לא מתרגש: "אם ניקנס אפילו באגורה - אגיע עד בג"ץ"

מגיש הרדיו גבי גזית מסרב להתרגש מהקריאות מלשכתו של שר הפנים אלי ישי לתחנת הרדיו בה הוא מועסק, "רדיו ללא הפסקה", להוריד את תוכניתו משידור בטענה כי הוא "משתלח בצורה חסרת רסן ומתמדת בציבור החרדי ובמנהיגיו". יועצו של השר ישי, רועי לחמנוביץ', טען כי דבריו של גזית בתוכניתו מהווים כשלעצמם "הסתה לגזענות" והגיש פנייה רשמית בנושא למועצת הרשות השנייה.

גזית התבטא לאחרונה כנגד השר ישי בסוגיית גירוש ילדי העובדים הזרים וטען כי הוא "השר הגזען ביותר בממשלה". הוא אף הקדיש את מונולוג הפתיחה של תוכניתו לשר ישי ואמר: "מוחו הקודח של אלי ישי לא נח לרגע, ועכשיו רעיון חדש: לפתות את הזרים לעזוב תמורת כסף. אלי ישי מציע 1,000 דולר לכל משפחה שתסכים מרצונה להיות מגורשת מישראל, כדי לחסוך מראות דרמטיים. אז כדי לחסוך מראות דרמטיים בעתיד, כמו נאום של אלי ישי בכנסת, אני מתכבד להציע 2,000 דולר לאלי ישי אם יסכים לעזוב אותנו".

בשיחה עם "גלובס" היום (ב') אמר גזית כי הוא כלל לא מופתע מ"הפנייה ההזויה לחלוטין של לשכת ישי", כהגדרתו. "אני עוד הייתי העדין ביותר מבין כל מי שתקף אותו והאשים אותו בגזענות - אבל מאחר שאני פופולרי בכל מה שקשור לחרדים, הוא חשב שאם התחנה שלנו נקנסה על ההתבטאות הקודמת שלי - שלא בצדק כמובן - אז גם הפעם זו כתובת נוחה", אמר גזית.

לדבריו, הוא הספיק כבר מאז הגשת הפנייה לאגור אוסף של התבטאויות אחרות של עיתונאים, כתבים ואישי ציבור כנגד ישי, שהיו "בוטות הרבה יותר".

גזית טען כי הוא זוכה לגיבוי מלא, "אם כל הגיבויים", מהנהלת תחנת הרדיו, וכי התביעה בהחלט אינה מדירה שינה מעיניו: "גם אם תעיר אותי היום בשתיים בלילה אומר לך שאלי ישי הוא השר הגזען ביותר בממשלה". בנוגע להצעתו לשלם לישי 2,000 דולר על מנת שיעזוב את הארץ, הגיב גזית ואמר: "אני אפילו מוכן להעלות את הסכום ל-2,500 דולר".

מנכ"ל הרדיו: "לא יקנסו אותנו אפילו באגורה"

מנכ"ל "רדיו ללא הפסקה", אייל פאר, אמר בצהריים ל"גלובס" כי בתחנה מגבים באופן מלא את גזית: "מדובר בהבעת דעה לגיטימית. הושבנו את גבי גזית על כס המגיש כדי להביע את דעותיו, בדיוק כמו שמגישים אחרים מביעים דעות מנוגדות". לדבריו, הרדיפה אחר שדרן רדיו רק בשל העובדה כי אמר ששר הוא גזען וביקר את מדיניותו "מזכירה משטרים אפלים".

פאר אישר כי התבקש להעביר תגובה בנושא לרשות השנייה, וכך עשה הבוקר. "כולם קוראים לישי גזען, יש כאן רדיפה של גבי גזית באופן אישי לצורך הון פוליטי של ישי בציבור שלו - הוא מנסה לצבור נקודות בקהל שלו על חשבונו של גבי. החילונים בכלל לא מעניינים אותו".

במכתב התגובה שהעבירה התחנה לרשות השנייה נכתב: "הטענה כי פעולותיו של השר ישי בנושא העובדים הזרים נגועה בגזענות אינה נחלתו של מר גזית לבדו, אלא זוהי עמדה שהובעה בידי חברי כנסת, לרבות חברים בקואליציה של מר ישי, בידי עיתונאים רבים ובידי חלקים מן הציבור", ומצויינת שורה ארוכה של התבטאויות כנגד ישי - בהן אלה של ח"כ שלי יחימוביץ', ח"כ אילן גילאון, ח"כ ניצן הורוביץ וכן העיתונאים בני ציפר, רון מיברג וגדעון לוי. עוד מובאת שם התבטאות של אשת ראש הממשלה לשעבר, עליזה אולמרט, הטוענת גם היא למניעים גזעניים בפעילותו של ישי.

בהמשך אף כותבים ב"רדיו ללא הפסקה": "דומה כי לזעקת הקוזאק הנגזל של יועצו של ישי על כך שקוראים לבוס שלו 'גזען' נאה מאימרת חז"ל 'הפוסל - במומו פוסל'. זאת מאחר ומר ישי בעצמו האשים לא אחת אישים וציבורים בישראל בגזענות, כאשר ביקש לבטא את אשר על ליבו בנושאים בוערים בעיניו", ומדגימים כמה מהתבטאויותיו הבעייתיות של ישי בהן כינה את מתנגדיו הפוליטיים גזענים.

בחודש מאי, כזכור, נקנסה תחנת "רדיו ללא הפסקה" (103FM) בגין דבריו של גבי גזית בתוכנית כנגד חרדים - לאחר שכינה אותם "תולעים" ו"עלוקות". מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, אמר אז כי "בהצגת ביקורתו עשה גבי גזית שימוש בלשון בוטה ביותר, החוצה את המותר גם בחברה דמוקרטית שחופש הביטוי הוא נר לרגליה".

ברשות הוחלט אז לקנוס את התחנה בסכום של 30 אלף שקל, בטענה כי נעשה שימוש בלשון כוללנית ופוגענית כנגד ציבור שלם. בתחנה הגיבו אז להחלטה וטענו כי היא "תמוהה ומוגזמת".

הפעם, מנכ"ל התחנה בטוח כי התוצאה תהיה שונה: "אין שום סכנה כזו - לא ניקנס אפילו באגורה אחת. אם כן יקנסו אותנו - אני אגיע עם העניין הזה עד בג"ץ!", אמר פאר ל"גלובס".

גם אסי עזר על הכוונת

אין זו הפעם הראשונה בה יוצא ישי כנגד אנשי תקשורת המבקרים אותו: כזכור, לפני כחודשיים פנה ישי למנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר, בדרישה להדיח מתפקידו את מגיש התוכנית "האח הגדול", אסי עזר.

הפנייה התבססה על כך שעזר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מעוניין לשלול את האזרחות של שר הפנים האווילי שלנו אלי ישי. הוא בושה לכנסת, לממשלה ובעיקר לעולם הדתי. כל-כך הרבה בורות באיש אחד".

בעקבות הציוץ כתב יועצו של ישי, לחמנוביץ', לניר: "לא הייתי מטריח אותך לדברים אלה אם היו תפיסת-עולמו של מר עזר כבשגרה, למרות היותם מנוסחים באופן שבעיקר מבייש את הכותב ואת האכסניות שמר עזר פועל בהם".

עזר זכה לגיבוי מלא מהנהלת קשת, שטענה כי "טוויט פרטי אינו מהווה נחלת הכלל".