החיילת שהצטלמה עם פלסטינים כפותים: "חבל שעשיתי צבא"

(עדכון) - לאחר שפורסמו תמונותיה מעוררות המחלוקת עם פסטינים כשעיניהם קשורות בתחנות טלוויזיה בכל העולם, טוענת עדן אברג'יל: "קיבלתי תגובות מכל העולם. אמרו לי: 'את תמותי בקרוב"

רשתות הטלוויזיה בעולם גינו, עיתונים ברחבי העולם פירסמו את התמונות, ארגוני שמאל בארץ נחרדו ודורשים חקירה מקיפה בתוך הצבא - אבל החיילת במיל' עדן אברג'יל עדיין מתעקשת שאין כל פסול בהחלטתה להצטלם עם אסירים פלסטינים קשורים ולהעלות את התמונות לרשת החברתית "פייסבוק".

"קיבלתי כל כך הרבה תגובות. נאצה, תמיכה, איומים על חיי", אמרה אברג'יל בתוכנית "שש עם" בערוץ 2. "קיבלתי תגובות מכל העולם. אמרו לי: 'את תמותי בקרוב. לא תצאי מזה חיה'. רציתי חוויה צבאית ולא ניסיתי לשדר אלימות או בוטות. לא חשבתי שיש עם זה בעיה".

כאשר נשאלה לתגובתה על הגינוי של דובר צה"ל לתמונות שצילמה ענתה אברג'יל: "לא ציפיתי לתגובה כזו מגעילה מדובר צה"ל. צר לי שכרגע חיילים שעתידים להתגייס או חיילים שמשרתים בצבא יבינו שהצבא לא מתכוון לתמוך בהם. הצבא לא תומך בחיילים המשוחררים שלו למרות שהוא יודע שלפעמים הם עושים טעויות ושטויות. היום בדיעבד שאני מסתכלת על זה אני מצטערת שעשיתי צבא".

אברג'יל התייחסה בביטול להשוואה בין המעשה שעשתה לבין התמונות של צבא ארה"ב בפרשת כלא "אבו-גרייב" בעיראק ואמרה: "אני לא כמו החיילת האמריקנית, לא התעללתי בעצירים. היינו צוחקים איתם ומדברים איתם הכי יפה בעולם".

אברג'יל הביעה אכזבה רבה מצה"ל ואמרה: "לא רוצה לעשות מילואים, לא רוצה כלום מהצבא".

"לא מבינה מה לא בסדר"

"אתמול הבנתי שכל כך הרבה אנשים נפגעו מהתמונות האלה אז הורדתי אותן - אבל אני עדיין לא מבינה מה לא בסדר", הודתה אברג'יל בראיון לאילנה דיין הבוקר (ג') בגלי צה"ל. "לא היתה בתמונות האלה כל עדות לאלימות, לזלזול, משהו שקשור לפגיעה בבני אדם - בסך הכל הצטלמתי ברקע לידם".

אברג'יל אף הוסיפה כי הטענות על כך שלא קיבלה את הסכמת המצולמים לדבר לא רלוונטיות: "התקשורת עושה בדיוק אותו דבר - כשאתם העיתונאים מצלמים אסירים כשעוצרים אותם אתם מקבלים מהם רשות? זה בדיוק אותו הדבר", אמרה - על אף התעקשותה של דיין כי "הסיקור התקשורתי נועד לדווח על עובדת מעצרם ולא להיות 'קטע' שמראים לחבר'ה".

חיילת עם פלשתינים / צלם: אתר פייסבוק
 חיילת עם פלשתינים / צלם: אתר פייסבוק

אברג'יל סיפרה כי לאחר שהבינה אתמול שרבים נפגעו מהתמונות שפירסמה, החליטה להוריד אותן והיא מבקשת להתנצל בפני אנשים שנפגעו מהן. "התמונות צולמו כבר ב-2008, באמת בקטע של התלהבות ולהראות לחבר'ה מה ההוויי הצבאי שלנו - התנהגנו לפלסטינים יפה, הבאתי להם מים ואוכל. לא חשבתי שיש בעייתיות בלצלם את התמונות וגם כשהעליתי אותן לא קיבלתי תגובות נגד העניין - רק אתמול הבנתי שיש אנשים שמוצאים בזה בעייתיות".

עוד טענה החיילת, ששוחררה מאז מצה"ל, כי בתמונות שצילמה אין כל כוונה או אמירה פוליטית וכי "חלק מהעניין של לחיות בישראל - הוא שתמיד, מה שלא נעשה, יתקפו אותנו ויחפשו את הדבר הלא טוב".

חיילת עם פלשתינים / צלם: אתר פייסבוק
 חיילת עם פלשתינים / צלם: אתר פייסבוק