ארה"ב: תעשיית הרכב הקפיצה את הייצור התעשייתי ב-1%

(עדכון) נתוני נדל"ן חלשים ועלייה בליבת מדד המחירים ליצרן: ליבת מדד המחירים ליצרן עלתה ב-0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.1% ■ התחלות הבנייה עלו ביולי ב-546 אלף לעומת צפי לעלייה חדה יותר ל-555 אלף בתים

השוק האמריקני שוב מקבל נתונים חלשים משוק הנדל"ן, כאשר גם מדד המחירים ליצרן איכזב כאשר ליבת המדד עלתה מעל לציפיות. עם זאת, נראה כי המשקיעים לא מייחסים לנתונים משמעות גבוהה מדי, מאחר והחוזים על המדדים המובילים ממשיכים להצביע על עליות של יותר מ-0.5% בפתיחה.

מדד ה-PPI, מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה בהתאם לציפיות ביולי ב-0.2%, אך ליבת המדד, בניטרול מחירי האנרגיה והתחבורה עלתה ב-0.3% לעומת צפי לעלייה מתונה יותר בשיעור של 0.1% בלבד.

התחלות הבנייה עלו בחודש יולי בשיעור של 1.7% ומספרם הסתכם ב-546 אלף לעומת צפי לעלייה חדה יותר ולהתחלת הבנייה של 555 אלף בתים. עם זאת, העלייה צוננה ע"י דיווח על ירידה חדה יותר ממה שדווח תחילה במהלך החודשים הקודמים כאשר ביוני עודכן הנתון להתחלת הבנייה של 537 אלף לעומת דיווח קודם על 549 אלף, הרמה המעודכנת היא הנמוכה ביותר שנרשמה מאז אוקטובר והצביעה על ירידה של 8.7% ביחס לחודש הקודם. וזאת, לאחר שב-4 החודשים הראשונים של השנה חלה עלייה במספר התחלות הבתים, הרי שבחודש מאי ויוני יחד נרשמה ירידה חדה של 22% על רקע סיום תוכנית התמריצים הממשלתית לרוכשי הבתים בארה"ב.

אישורי הבנייה שניתנו באותה התקופה ירדו ב-3.1% מאז יוני והסתכמו ב-565 אלף אישורים לעומת צפי לאישור בנייתם של 573 אלף בתים. הירידה הינה לרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2009. נציין כי אישורי הבנייה שניתנו לבניית דירות ובתי דירות משותפים (Condominiun) נפלו ב-8% והסתכמו ב-149 אלף.

לאחר פתיחת המסחר פורסם נתון נוסף שהיה דווקא חיובי והצביע על עלייה של 1% בייצור התעשייתי בארה"ב ביולי, אשר נהנה מקצב גידול מהיר בתעשיית הרכב. הצפי היה לעלייה של 0.6% בלבד לאחר שביוני נרשמה ירידה של 0.5%. בשנה האחרונה חלה עלייה של 7.7% ביצור התעשייתי בארה"ב.

שיעור ניצולת הייצור עלה ביולי ל-74.8% לעומת 74.1% בחודש הקודם, מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2008.