הקרנות יוצאות מהבונקר: מזומן מצטמק וכספים יוצאים לאירופה

סקר מנהלי הקרנות הגלובלי של מריל לינץ' לחודש אוגוסט: כ-78% מהנשאלים מעריכים שתרחיש של מיתון נוסף הוא לא סביר אולם כ-73% חושבים שהצמיחה תהיה מתונה, בדומה לשיעורם ביולי

סקר מנהלי הקרנות הגלובלי של מריל לינץ' לחודש אוגוסט מלמד על מגמות של חזרה לאופטימיות זהירה, הקטנת רכיב המזומן בתיקים וגם מעבר של כספים להשקעה במניות באירופה, על חשבון יפן וארה"ב.

כ-78% ממנהלי הקרנות מעריכים שתרחיש של מיתון נוסף הוא לא סביר אולם 73% חושבים שהצמיחה תהיה מתונה, בדומה לשיעורם ביולי. לאחר "הלם הדפלציה" בחודש שעבר, כעת הפוקוס שב וחוזר להתמקדות באינפלציה (אולי, בין השאר, על רקע העלייה החדה במחירי הסחורות לאחרונה).

בנוגע לאינפלציה, רק 1% מעריכים שהיא תרד ב-12 החודשים הקרובים, לעומת 12% בחודש יולי. כ-14% מהמנהלים מעריכים שפעולות הבנקים המרכזיים בעולם להאצת הצמיחה אגרסיביות מדי, לעומת 5% ביולי. כ-55% שוללים העלאת ריבית בארה"ב לפני הרבעון השלישי של 2011.

"המיקוד של הפסימיזם עבר מסין ואירופה ליפן וארה"ב, כך שחדשות טובות מארה"ב בנוגע לצמיחה ומדיניות פיסקאלית יהיו הפתעה נעימה לשחקנים בשווקים", אמר מייקל הארנט, אסטרטג שווקים גלובלי במריל לינץ'.

המנהלים הורידו את שיעור ההחזקות במזומן, כש-7% בלבד היו בהחזקת יתר במזומנים לעומת 13% ביולי ו-19% ביוני. כ-23% היו בהחזקת חסר באג"ח, לעומת 15% ביולי. עוד עולה מהסקר כי התאבון למניות באירופה חזר, על חשבון וול סטריט וטוקיו. כ-14% מהמנהלים היו בהחזקת חסר על מניות אמריקניות, לעומת 7% בלבד ביולי. 27% ביו בהחזקת חסר על יפן, לעומת 7% ביולי.

כספים זורמים לאירופה

מנגד, 11% היו במשקל יתר על מניות באירופה, הקריאה הגבוהה ביותר מאוקטובר 2009. גם לגבי מניות בלונדון נרשמה קריאה אופטימית, הגבוהה ביותר ממאי 2007.

לגבי השווקים המתעוררים, כ-38% ממנהלי הקרנות היו במשקל יתר על המניות בשווקים אלה, לעומת 34% ביולי ו-31% ביוני. זאת בעיקר ירידה במפלס החששות לגבי האטה בצמיחה של סין.

לגבי שערי המטבעות ציינו 23% כי ערכו של הדולר נמוך יחסית, לעומת 3% ביולי. 62% מעריכים שערכו של הין גבוה מדי, לעומת 55% ביולי.

בסקר שנערך ב-6-12 באוגוסט השתתפו 187 מנהלי קרנות המנהלים נכסים בהיקף של כ-513 מיליארד דולר.