צפו: צה"ל יוצא למתקפת הסברה בעקבות פרשת עדן אברג'יל

יחידת דובר צה"ל העלתה בשעות האחרונות לרשת האינטרנט תגובה לפרשת החיילת שהעלתה תמונות בפייסבוק בהן היא נראית מצולמת עם פלסטינים כפותים

יחידת דובר צה"ל העלתה בשעות האחרונות לרשת האינטרנט תגובה לפרשת החיילת שהעלתה תמונות בפייסבוק בהן היא נראית מצולמת עם פלסטינים כפותים.

על מנת להסביר את הפרשה המביכה לתקשורת הבינלאומית העלתה היחידה סרטון לאתר השיתוף YouTube, ובו נראה סרן ברק רז, איש היחידה, מסביר באנגלית את עמדת צה"ל בנושא.

רז, ראש מדור בענף התקשורת הבינלאומית, מכנה את התמונות "מבישות", ואומר כי "כקצין וכמפקד אני נגעל ממעשים כאלה, וכדובר בצה"ל אני יכול להבטיח כי מעשים אלה לא משקפים את צה"ל או את הקוד האתי לו אנחנו שואפים.

"רוח צה"ל המנחה אותנו היא זו שהובילה אותנו לסייע בהאיטי שהוחרבה על-ידי רעידת אדמה. רוח צה"ל היא זו שמנחה אותנו כשאנחנו מספקים סיוע הומניטרי - יותר מ-250 משאיות מדי יום אל תוך רצועת עזה. רוח צה"ל נלמדת מההתחלה ועד הסוף, מהטירונות ובכל קורס פיקודי ומוזכרת שוב ושוב, היא בכיסנו ועל הקיר בכל משרד בצה"ל. רוח צה"ל היא הקו המנחה שלנו, רוח צה"ל היא המדיניות שלנו, לא תמונות מבישות בפייסבוק".

לצד הסרטון שלחה היחידה נציגים לכלי תקשורת ברחבי העולם בכדי להגיב לדברים, והוציא הודעה רשמית בה הודיע כי הוא נוקט ביד קשה נגד מעשים כמו אלה.