בדרך לקיץ הפרוע בהיסטוריה?

מנצ'סטר סיטי השלימה גם את רכישתו של ג'יימס מילנר, ורושמת בזבוזים בסך 158 מיליון אירו בחלון ההעברות; רק ריאל מדריד אשתקד וצ'לסי של אברמוביץ' הוציאו יותר בעבר

מנצ'סטר סיטי השלימה אמש (ג') את רכישתו של ג'יימס מילנר, קשר אסטון וילה ונבחרת אנגליה, עבור 26 מיליון ליש"ט. הקנייה האחרונה של "הסיטיזנס" קובעת עובדה מעניינת: הסכום הכולל שהוציא המועדון הקיץ בחלון ההעברות הגיע ל-130 מיליון ליש"ט (כ-158 מיליון אירו).

מדובר, באופן מעשי, על הקיץ הרביעי הכי "פרוע" של קבוצת כדורגל כלשהי בחלון העברות בודד (והקיץ עוד לא נגמר - החלון ייסגר רק ב-1 בספטמבר). ריאל מדריד, שהביאה בקיץ הקודם בין היתר את כריסטיאנו רונאלדו וקאקה, מחזיקה במקום הראשון, עם בזבוזים של יותר מ-250 מיליון אירו אשתקד. במקומות 2 ו-3 נמצאת צ'לסי של רומן אברמוביץ': 172.2 מיליון אירו בקיץ 2003, ו-161.9 מיליון שנה לאחר מכן.

מילנר מצטרף לשחקני הרכש הקודמים שהגיעו הקיץ לסיטי אוף מנצ'סטר: דויד סילבה, יא-יא טורה, אלכסנדר קולארוב, ג'רום בואטנג, מריו באלוטלי (בתמונה). בסך הכל, מאז נרכשה מנצ'סטר סיטי לפני שנתיים על-ידי זרוע ההשקעות של שליטי אבו-דאבי (ADUG), הוציאה הקבוצה מעל 350 מיליון ליש"ט על רכש.

אגב, אתמול העביר אלכס פרגוסון, מאמן היריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד, ביקורת חריפה על הסיטי וההשתוללות שלה. "בשנתיים-שלוש האחרונות אנחנו רואים בעלים עשירים שנכנסים למועדונים, ואז מבזבזים את הכסף שלהם כמו קמיקזות. אני חושב שזה מסוכן מאד מבחינתם".