מניית הערב: טסה 150%; FDA אישר שיווק מע' לטיפול בסרטן

האישור ניתן ל-BSD מדיקל לשיווק מערכת ה-MicroThermX, מערכת באמצעותה נוצר חימום של גלי מיקרו והיא מיועדת להרס של תאים סרטניים ברקמות רכות ברמת חדירה מינימלית ■ פוטנציאל המכירות העולמי - 2 מיליארד דולר

המניה המרכזת את תשומת ליבנו הערב היא מניית חברת BSD מדיקל (סימול: BSDM) אשר מזנקת ב-150% ל-2.9 דולר במחזור של 15.8 מיליון מניות לעומת ממוצע של פחות ממאה אלף מניות בשלושת החודשים האחרונים. זאת, לאחר שמוצר החברה קיבל את אישור רשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA).

האישור ניתן לשיווק מערכת ה-MicroThermX, מערכת באמצעותה נוצר חימום של גלי מיקרו והיא מיועדת להרס של תאים סרטניים ברקמות רכות כגון שרירים ברמת חדירה מינימלית.

מאז חודש ספטמבר, אז דיווחנו על אותה מניה כשרשמה זינוק של 115%, לאחר שהציגה את תוצאות המחקר שהצביע על האפקטיביות של המערכת בכנס רופאים, נפלה המניה בכ-75%. החברה שבסיסה בסולט לייק סיטי בארה"ב דיווחה היום כי היא מצפה לקבל אישור דומה גם מרשות המזון והתרופות האירופית.

עוד נמסר היום מן החברה כי היא מצפה לעלייה משמעותית בהכנסותיה ממכירת המערכת הנקראת בקיצור MTX-180, אך לא הוסיפה פרטים נוספים. החברה העריכה הפוטנציאל השוק העולמי לשימוש במערכת זו נאמד ביותר מ-2 מיליארד דולר.

נציין כי לחברה קיימת מערכת היפרתרמית נוספת אשר עובדת על אותו העיקרון שכבר נמצאת בשימוש ומיועדת לטיפול בנגעים סרטניים המצויים על פני השטח ושמה BSD-500