בטר פלייס שמה גז: החלה לבצע ניסויי שטח באבות-טיפוס

החלה בביצוע הניסויים עם אבות-טיפוס של כלי רכב מסוג רנו פלואנס חשמלית עם סוללות מתחלפות ■ במקביל מנהלת מו"מ עם מספר חברות למציאת ספק שירותי דרך

חברת רנו הצרפתית החלה לבצע בישראל ניסויי שטח במכונית החשמלית של "בטר פלייס", ששיווקה אמורה להתחיל בשנה הבאה. בחודש האחרון הגיעו לישראל שני אבות טיפוס של רנו פלואנס ZE במתכונתה "הישראלית" עם המתקן להחלפה מהירה של סוללות שמותקן בחלקה האחורי. המכונית הגיעו כשהן מלוות בצוות טכני של רנו. יצוין כי עד כה הגיעו ארצה רק אבות טיפוס חלקיים בעלי סוללה קבועה או דגמים עם סוללה מתחלפת, שפותחו על ידי "בטר פלייס" בעצמה.

עיתוי הניסוי נבחר בין השאר כדי לבחון את התנהגות המכוניות בעומס החום הקיצוני של ישראל בקיץ. בנוסף המכוניות אמורות להשתתף בניסוי הכלל-מערכתי, שצפויה "בטר פלייס" לבצע בקרוב בארץ. ניסוי זה ישלב את מערכת ההטענה, מערכת החלפת הסוללות שכוללת כרגע שתי עמדות רובוטיות להחלפת סוללות שפועלות בארץ, את רשת הניהול מרחוק ואלמנטים נוספים במודל השירות של "בטר פלייס".

הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגרסת בטר פלייס
 הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגרסת בטר פלייס

בתמונה: הדמיית מודל הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגירסת בטר פלייס

במקביל מנהלת כיום "בטר פלייס" מגעים עם מספר חברות בתחום שירותי הרכב והגרירה, במטרה לאתר ספק שירותים אסטרטגי בתחום זה. בענף הרכב מעריכים כי חוזה שירותי הדרך בין החברה שתזכה לבין "בטר פלייס" יהיה בהיקף עשרות מיליוני שקלים ויכלול בין השאר אופציה ל"טעינת חירום" בשטח, גרירה, מוקד מענה ועוד. שירותים אלה יוצעו ללקוחות כחלק אינטגרלי מחבילת שירותי הטעינה והחכירה הבסיסית של הרכב החשמלי.