מגה בול - המותג המושקע ביותר השבוע עם כ-1.75 מיליון שקל

התחרות עם שופרסל מביאה את מגה בול לראש דירוג המותגים המושקעים ■ מקדונלד'ס חוזרת לחמישייה הפותחת

מגה בול ושופרסל דיל מצליחות לבלבל אותי. מלחמות השוואת המחירים האינסופיות, שפת הטסטימוניאלס, ההבטחה הפרסומית הדומה והעובדה שלעיתים ממש לא מבינים של מי הפרסומת עד לאמצעיתה או לסופה, בשל הכתום הנוטף מכל פריים של שתי המתחרות - מקשות את הזיהוי במי מדובר. מציאות קצת מוזרה בעידן שבו כל מותג מבודל עם "צבע משלו" אל מול המתחרה. תוסיפו לזה את העובדה שאברי גלעד, המזוהה עם הפרסומות של מגה בול, לא מופיע לאחרונה בסרטונים שלה - ותקבלו כתום אחד ארוך וגדול.

הקמפיין העכשווי של שופרסל דיל עם איציק כהן מקל במעט על הזיהוי, ויש לי תחושה שבקרוב הוא יתפוס מקום של כבוד בחמישייה המובילה של טבלת המותגים המושקעים. אבל השבוע הוא השבוע של מגה בול, הממוקמת ראשונה בטבלה עם קמפיין באמצעות מקאן-אריקסון עם השקעה של כ-1.7 מיליון שקל. מגה בול מזמינה את לקוחות כרטיס YOU ליהנות מ-25% הנחה על מוצרים מובילים, מפרסמת תוצאות משאל רחוב לטובתה ועוד.

עוד נקודה בהקשר זה: השבוע יצא לי לטייל עם המשפחה מחוץ ל"מדינת תל-אביב". עברנו בפוריה, טבריה, רמת-הגולן, מעלות ועוד. האמינו לי, יש מלחמה רצינית בין מגה בול לשופרסל דיל במיקומים האלה. מלחמה שאנחנו, כתושבי "מדינת תל-אביב", לא ממש מרגישים בה למעט האזכורים שלה בפרסומות.

אדלר-חומסקי&ורשבסקי ממוקם עם שני נציגים בחמישייה: הלוטו עם "המפלצתונים" תחת הסלוגן "תנו למספרים לסדר לכם את החיים", ובזק עם שלל מוצרים מתקדמים.

מקדונלד'ס חוזרת השבוע לחמישייה הפותחת בטבלת המותגים המושקעים עם קמפיין באמצעות יהושע TBWA, שנועד לנעול את הגרלת "סוזוקי בכל יום" לקונים ארוחה. הפרסומת חיננית ומדברת בגובה העיניים.

מסתבר, חברים, כי ה-SMS הוא האויב. כך זיהה משרד התחבורה, ובצדק, את אחד החוליים של הנהיגה הישראלית. לשם כך הופעלה זרוע הפרסום הממשלתית לפ"מ, שיצאה בקמפיין מאסיבי הסוגר את החמישייה תחת הסלוגן: "כשאתה נוהג, פשוט תנהג". נסיעה זהירה.

המותגים המושקעים

1. מגה בול - 1,749,547 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

2. בזק - 1,720,020 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי

3. לוטו - 1,605,582 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי

4. מקדונלד'ס - 1,291,372 שקל - באמצעות יהושע TBWA

5. משרד התחבורה - 1,216,745 שקל - באמצעות לפ"מ

* הנתונים מתייחסים לתאריכים: 13/8/10-19/8/10.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.