הנפקה יקרה: הוצאות הגיוס של אלעד קנדה יגיעו ל-28 מיליון ש'

(עדכון) - לחברה-האם, אלעד גרופ, התחייבויות של 4.2 מיליארד ד', מהן 800 מיליון דולר למחזיקי האג"ח ■ ‏הכנסות אלעד גרופ צמחו בחודשים ינואר-מארס ב-53% ל-131 מיליון דולר

תשקיף אלעד קנדה אינק שפורסם אמש, חושף כי סך עמלות הריכוז, ההפצה והניהול, התחייבות רכישה מוקדמת וההוצאות הכרוכות בהנפקה, צפויות להגיע לסכום של כ-28 מיליון שקל, כ-10% מהיקף ההנפקה - שיעור יותר מכפול לעומת המקובל בהנפקות לציבור. רוב ההוצאות מיוחסות להליך הקמת החברה החדשה, שתקלוט את עיקר פעילות קבוצת אלעד בקנדה, והן כוללות תשלומים לעורכי דין ורואי חשבון בארה"ב.

ימים ספורים לאחר המכרז המוסדי המאכזב ולקראת הנפקתה לציבור של אלעד קנדה אינק, פורסמו הבוקר הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה של החברה-האם, אלעד גרופ, זרוע הנדל"ן הפרטית של יצחק תשובה בצפון אמריקה.

מהדו"חות שפורסמו במסגרת תשקיף החברה-בת, עולה כי הכנסות הקבוצה צמחו בחודשים ינואר-מארס ב-53% ל-131 מיליון דולר, אך בשורה התחתונה נרשם הפסד של 400 אלף דולר. זאת, לעומת רווח של 67.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה, שנבע משינויים בשערי מט"ח, שיצרו רווח חשבונאי של 83 מיליון דולר.

אלעד גרופ פעילה בארה"ב, קנדה וסינגפור. שני הפרויקטים המפורסמים שלה הם מלון הפלאזה בניו-יורק ופרויקט הנושא שם זה בלאס וגאס, שטרם החל להיבנות והינו שותפות עם קבוצת אי.די.בי. הצדדים רכשו באוגוסט 2007 קרקע ב"סטריפ" לבניית הפרויקט תמורת 1.24 מיליארד דולר, אך המשבר הוביל להקפאתו.

אלעד גרופ מעריכה שבניית שלב א' בפרויקט תחל במחצית השנייה של 2011 והוא צפוי לכלול מלון, מרכז כנסים, קזינו ושטח מסחרי. שלב ב' צפוי להתחיל ב-2013 ולהסתיים ב-2015 והיתרה תפותח בהתאם לתנאי השוק.

אלעד גרופ קנדה תנסה להשלים עד סוף החודש גיוס של 275 מיליון שקל בתל אביב. בשלב המוסדי הבטיחה החברה גיוס של כ-180 מיליון שקל, לאחר שנאלצה להפחית את מחיר ההנפקה ב-10%. רק 12 גופים השתתפו בשלב המוסדי. בין גופים אלה נמנים פסגות, מנורה-מבטחים, כלל ביטוח, הראל, ואלטשולר-שחם.

מיקי נפתלי, מנכ"ל אלעד גרופ ויו"ר אלעד קנדה, שאף מחזיק בכ-2% ממניותיה, אמר היום כי "אני מאוד גאה בעוצמה שאנו מפגינים נוכח מה שקרה בארה"ב ובשאר העולם. זה המשבר הגדול ביותר שחווינו וחברות שלא חלמנו על כך, נעלמו לגמרי. בכלכלת ארה"ב רואים סימנים של שיפור ובמיוחד בניו-יורק. אנו בעמדה מצוינת וכעת נוכל לנצל הזדמנויות שנוצרו. החברה תיראה הרבה יותר טוב קדימה".