המצב השתפר: ה'פד' מצמצם האשראי ל-AIG ב-3.6 מיליארד ד'

זאת, באיתות לכך שאפשר לצמצם את תלותה של חברת הביטוח בכספי משלם המסים האמריקני ■ אנליסט: "צעד לקראת הפחתת התלות של החברה בממשל"

ה'פד' מתכוון לצמצם את קו האשראי שלו לקבוצת הביטוח AIG בכ-3.6 מיליארד דולר, באיתות לכך שמצבה השתפר ואפשר לצמצם את תלותה בכספי משלם המסים האמריקני.

לפי תנאי החילוץ של AIG ב-2008, האשראי שהוקצה לחברה היה אמור להסתיים רק כאשר היא תחזיר את ההלוואות שהעניק לה הממשל. ב-2009 העניק ה'פד' ל-AIG פטור מהחזר של 3.6 מיליארד דולר שהתקבלו ממכירת נכסים שלה.

השנה החליט הבנק המרכזי שהקבוצה כבר אינה זקוקה לסכום הזה, מסר המקור. ל-AIG היה קו אשראי מהפד של 13.3 מיליארד דולר נכון ל-30 ביוני. "זה אומר שהפד צופה ש-AIG לא תצטרך את האשראי", אמר קלארק ארוי, אנליסט בכיר בחברת המחקר אייט גרופ מצפון-קרוליינה. "זה צעד בכיוון הנכון במונחים של הפחתת התלות של AIG בסיוע פדרלי".

מנכ"ל AIG, רוברט בן-משה, אמר החודש שהוא מנהל מו"מ עם המפקחים כדי להחזיר ל-AIG את עצמאותה, ושהוא צופה "התקדמות משמעותית" בהחזר קו האשראי השנה. AIG היתה חייבת לפד 23.5 מיליארד דולר על חשבון קו האשראי נכון ליום ד' שעבר, בהשוואה ל-27 מיליארד דולר בסוף אפריל, לפי נתוני הפד.

לפי דיווח של AIG לרשות ניירות הערך, היא עשויה גם להנפיק אג"ח לראשונה מאז חילוצה על סף פשיטת רגל על-ידי הממשל ב-2008, כדי לסייע לה להחזיר לממשל את כל כספי החילוץ שלו, בסך 182.3 מיליארד דולר.

צמצום קו האשראי יחייב אולי הפרשה חשבונאית בסך 600 מיליון דולר, מסרה AIG בהודעתה לרשות ניירות הערך הפדרלית. הפרשה דומה הסבה לקבוצה הפסד של 8.87 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2009.