SEC נותן כוח למשקיעים: אישר חקיקה מקלה למינוי דירקטורים

רשות ני"ע בארה"ב אישרה: גופים המחזיקים לפחות ב-3% מהון המניות בחברה ציבורית, יוכלו להציע את מועמדיהם לדירקטוריון, מה שיאפשר להם מעורבות יתר בהחלטות החברה

היפוך המגמה הערב (ד') בוול סטריט התרחש לאחר האישור שנתנה רשות ני"ע האמריקנית, ה-SEC לרגולציה המחזקת את כוחם של מחזיקי המניות, בעיקר הגופים המוסדיים ביחס לחברות הציבוריות, כעת יוכלו המוסדיים ביתר קלות למנות דירקטורים מטעמם בדחרקטוריונים של החברות. ההחלטה הביאה להתנפלות של הגופים על המניות בשוק לאחר שהמדדים רשמו בארבעת ימי המסחר האחרונים ירידות שערים חדות.

ברוב דחוק של 3 נגד 2 (שני המתנגדים- רפובליקנים) אישרה היום ה-SEC כי גופים המחזיקים לפחות ב-3% מהון המניות בחברה ציבורית, יוכלו להציע את מועמדיהם לדירקטוריון, וזאת באמצעות טופסי ההצבעה (הפרוקסי) הנשלחים מדי שנה לכל מחזיקי המניות. החקיקה הפיננסית החדשה שאושרה בחודש שעבר איפשרה ל-SEC לבצע את השינוי. במצב הנוכחי המשקיעים צריכים לערער/ לפנות בכוחות עצמם וכיסם למחזיקי המניות במידה והם מעוניינים לשנות את הרכב הדירקטוריון.

המדיניות החדשה נדרשה מזה זמן רב ע"י היעוצים המשפטיים של המשקיעים, אך החברות כמו גם משרד המסחר האמריקני התנגדו לכך.

השינוי הגיע בעת בה המשקיעים כועסים על הסיכונים לוקחים לשם יצירת רווחים לטווח הקצר תוך שהם מאשרים גם חבילות תגמולים שערורייתיות לחברי ההנהלות של החברות. בכך שיוכלו להכניס ביתר קלות את מועמדיהם לדירקטוריון, יקבלו התומכים בחקיקה החדשה עלייה ביכולת ההשפעה שלהם על מדיניות החברות. המדיניות החדשה צפויה להיכנס לתוקפה לקראת עונת הבחירות הבאה לדירקטוריונים שתהיה באביב 2011.