ברנד פור יו לא זכאית לפיצוי על הפסקת ההסכם עם מ.מ.ן

מ.מ.ן הפסיקה לרכוש את המותג הפרטי מברנד פור יו לאחר שהרשת נרכשה ע"י קו-אופ ישראל ■ בית המשפט: ההסכם בין הצדדים לא כלל התחייבות של מ.מ.ן שלא למכור את הרשת

יצרנית המותג הפרטי ברנד פור יו אינה זכאית לפיצויים בעקבות הפסקת רכישת המוצרים על-ידי רשת הסופרמרקטים מ.מ.ן - כך פסק לאחרונה בית המשפט. ‏

ברנד פור יו היא חברה המתווכת בייצור מותג פרטי למספר רשתות שיווק, ובהן גם רשת רמי לוי שיווק השקמה. רשת מ.מ.ן היא אחת מהרשתות שהיתה חתומה עם ברנד פור יו על הסכם לרכישת מוצרים מהחברה לתקופה של 10 שנים. ברשת מ.מ.ן הפסיקו לרכוש את המוצרים מברנד פור יו לאחר שהרשת עצמה נרכשה על-ידי רשת קו-אופ ישראל.‏

חברת ברנד פור יו הגישה תביעה לבית המשפט על סך 3.75 מיליון שקל, בטענה כי רשת מ.מ.ן אינה מקיימת את ההסכם בין הצדדים. ברנד פור יו עתרה לפיצויים בגין נזקים ישירים ועקיפים שהוסבו לה כתוצאה מהפרת ההסכם, ביניהם אובדן תגמולים והכנסות שהיתה אמורה לקבל עד לסיום החוזה וכן פיצויים בגין גזל סוד מסחרי, הוצאת לשון הרע, פגיעה במוניטין ועוגמת-נפש. ‏

בית המשפט קיבל את עמדתה של רשת מ.מ.ן, שיוצגה בידי עוה"ד צבי אגמון ורון רוה ממשרד אגמון ושות', ולפיה מרגע שהרשת נמכרה, אין לרשת מ.מ.ן כל התחייבות כלפי ברנד פור יו.

בית המשפט קבע כי לא היה בהסכם בין הצדדים התחייבות של מ.מ.ן שלא למכור את הרשת, וכי אין דרך מעשית לקיים את ההסכם לאחר מכירת רשת מרכולים, שכן ההסכם מחייב להציג את מוצרי המותג על המדפים - ואין מדפים. ‏