הנה בא רכיב: עסקת "מעריב" תיסגר סופית בתוך 3 ימים

זקי רכיב הגיע לפשרה מול בנק הפועלים באשר לחוב של "מעריב", העומד על כ-110 מיליון שקל ■ עופר נמרודי: "זהו רגע מכונן עם פוטנציאל לשינוי מפת התחרות בתקשורת בישראל"

עסקת "מעריב " תיסגר באופן סופי בתוך 3 ימים. ל"גלובס" נודע כי איש העסקים זקי רכיב הגיע להסדר פשרה מול בנק הפועלים באשר לחוב של "מעריב" אליו, אותו התחייב לקחת על עצמו, והצדדים קבעו כי העברת הכספים למימוש העסקה תתקיים ביום שני הקרוב בשעות הבוקר.

‏בשבוע שעבר אמר רכיב כי "הכל מתקיים על-פי המתווה המתוכנן", והוסיף כי הוא מחויב לעיתון. יום שני הקרוב, ה-30 באוגוסט, הוא המועד האחרון שנקבע להעברת כספי העסקה.

‏באחרונה נפוצו שמועות כי רכיב חוזר בו מכוונתו להיכנס לשותפות עם הכשרת היישוב ועופר נמרודי ב"מעריב", זאת לאור קשיים בהם נתקל מול בנק הפועלים באשר לגובה החוב של "מעריב". על-פי פרטי העסקה עליה דווח עומד החוב על כ-110 מיליון שקל.

בסך-הכול אמור רכיב להשקיע בעסקה למעלה מ-200 מיליון שקל, ובסופה להחזיק ב-44% מהמניות בעיתון.

‏עופר נמרודי צפוי להמשיך ולהחזיק ב-44%, כאשר יתרת המניות (12%) יהיו שייכות לציבור.

‏כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", תוכניותיו של רכיב הן להפוך את העיתון למעין חברת היי-טק שתשקיע בתהליכים טכנולוגיים, על מנת להבטיח את קיומו של המותג "מעריב" גם אחרי תום עידן הפרינט, אשר רכיב חוזה אותו.

עופר נמרודי מסר בתגובה כי "הליך עסקת 'מעריב' היה מורכב ויסודי, כמצופה מהתנהלותו של משקיע רציני, ואני מברך על כך. ד"ר רכיב ישקיע ממיטב הונו, אך בעיקר את ניסיונו ואת כישרונותיו הברוכים. החלטתו לעשות מעשה והאופן בו מימש אותה, יחד עם כל הנכסים שיש ב'מעריב', מגלמים רגע מכונן וחשוב לכולנו, הטומן בחובו פוטנציאל לשינוי מפת התחרות בתקשורת בישראל".