מטרת הבעלים החדשים: להפוך את "מעריב" לחברת היי-טק

מפרטי ההסכם עם זקי רכיב עולה כי נבדקת אפשרות לפרסונליזציה של המהדורה היומית, שתהפוך לדיגיטלית ■ רכיב צפוי לרתום למהלך חברות מעמק הסיליקון ■ המהלך עשוי להשפיע על מצבת כוח-האדם ב"מעריב"

האם בתוך מספר שנים יהפוך "מעריב " לחברת היי-טק? מפרטי ההסכם בין ד"ר זקי רכיב למו"ל "מעריב" עופר נמרודי, אשר הגיעו לידי "גלובס", עולה כי הנהלת העיתון החדשה בודקת מהלך של פרסונליזציה של העיתון היומי ולמעשה את הפסקת הדפסתו והעברתו למעין מערכת דיגיטלית אישית, הנמצאת בפיתוח.

המטרה היא לכוון לכל קורא את העדפות הקריאה שלו, ולא ליצור תבנית קריאה אחידה. כמו כן יעסוק "מעריב" בפיתוח טכנולוגיות נלוות לתוכן. על-פי ההערכה, עיתון סוף השבוע יישאר מודפס.

עוד נודע כי בעל המניות החדש, מיליארדר ההיי-טק רכיב, צפוי לרתום למהלך חברות ענק בעמק הסיליקון בארצות-הברית, אשר עם אנשיהן היה בקשרי עבודה בשנים האחרונות. הרעיון הוא לפתח מוצר משותף עם חברת טכנולוגיה שיהווה מעין מודל שאליו תצעד העיתונות העולמית.

על-פי ההערכות, מהלך כזה עשוי להשפיע על מצבת כוח-האדם של "מעריב", הכוללת גם מערכת דפוס הפועלת במישור היומיומי.

על-פי לוח הזמנים המתוכנן, כבר בתוך 3 שבועות יוזרמו 15 מיליון דולר ל"מעריב". תהליך כניסתו של רכיב תלוי בראש ובראשונה באישור הממונה על ההגבלים העסקים.

לאחר שמהלך זה יסתיים, ישלים רכיב את רכישת המניות של ולדימיר גוז'ינסקי שהיו בנאמנות עוה"ד רם כספי ופיני רובין. אחר-כך, על רכיב להשלים רכישת חובו של "מעריב" לבנק הפועלים בהיקף של 110 מיליון שקל.

על-פי ההערכות, סך כל ההשקעה של רכיב עשויה להגיע ל-50 מיליון דולר. על-פי ההערכה, ההשקעה הראשונית לפחות תופנה לפיתוחים הטכנולוגיים ואישושו של "מעריב" ממצבו הכלכלי הבעייתי.

הנחת היסוד לבדיקה שמבצע "מעריב" היא כי הפרינט היומי איבד מכוחו במהלך השבוע. עם זאת, הקוראים, כמו גם המפרסמים, נוטשים פחות את ימי השישי. על-פי תפיסה זו, למרות שהפרינט מצוי בבעיה - לא כך הוא התוכן והעניין שמוצאים בו הקוראים.

ביום חמישי האחרון השלימו רכיב ונמרודי את החתימה על ההסכם בסופו יהפוך רכיב לשותף שווה וליו"ר מועצת המנהלים של העיתון. מיד אחרי החתימה יצא רכיב לביקור בחו"ל. השניים מקיימים בשנים האחרונות יחסי חברות הכוללים חופשות משפחתיות משותפות.

הצדדים סירבו להגיב לדברים.