טרישה: "עשור אבוד" באירופה אם לא יצומצמו הגירעונות

נגיד הבנק המרכזי האירופי בסימפוזיון בג'קסון הול: "הטיפול בגירעונות הוא לא רק צעד שיש לעשות אחרי ההתאוששות, אלא תנאי הכרחי להשגת התאוששות ברת-קיימא"

הסימפוזיון השנתי שעורך הפדרל ריזרב בעיר בעיר ג'קסון הול שבמדינת וויאומינג בארה"ב ממשיך. לאחר דברי בן ברננקי אתמול, לפיהם הבנק המרכזי האמריקני "יעשה את כל מה שביכולתו" על מנת להבטיח את המשך ההתאוששות הכלכלית, הגיע תורו של מקבילו האירופי לשאת דברים.

הנגיד האירופי ז'אן קלוד טרישה הזהיר הלילה (ש') כי הממשלות בגוש האירו עומדות בפני "עשור אבוד" של שיעורי צמיחה חלשים אם הן יידחו את הפחתת הגירעונות הענקיים שצברו על רקע המשבר. "אם להפיק לקחים מההיסטוריה, הטיפול במאזנים של המדינות הוא לא רק צעד שיש לעשות אחרי ההתאוששות, אלא תנאי הכרחי להשגת התאוששות ברת-קיימא", לדבריו.

טרישה אמר, כי האתגר המאקרו-כלכלי העיקרי ב-10 השנים הקרובות הוא לוודא שהן לא יהפכו לעשור אבוד נוסף של צמיחה מגמגמת, ולכן קרא את הממשלות למדיניות של צמצום פיסקלי.

הנגיד האירופי לא סיפק תחזית כלכלית או דרכי פעולה של הבנק המרכזי באירופה (ECB) והוא צפוי לעשות כן, כמדי חודש, בישיבת הריבית ביום חמישי הקרוב. במבט על העתיד היותר רחוק, טרישה מציין, כי החובות של הצרכנים, של העסקים ושל הממשלות הם שאחראים על ההאטה בתהליך ההתאוששות, וכדי לשיג יציבות בתחום הזה, על החובות האלה להתכווץ בהדרגה.

ההתכנסות השנתית בג'קסון הול יותר מארחת מ-40 בנקאים מרכזיים מרחבי העולם וכלכלנים בכירים מתאספים. בין הנוכחים כאמור, נגיד הפדרל ריזרב ברננקי, נגיד הבנק המרכזי האירופי ז'אן קלוד-טרישה וגם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר.