מניית השבוע של אקסלנס: איזו מניה כדאי לקנות לשבוע הקרוב?

הבנק דיווח שבוע שעבר על תוצאות הרבעון השני, שהיכו את התחזיות ■ האנליסט שי זמיר: הבנק מציג הלימות הון ליבה גבוהה של 7.9% ולכן עשוי לחלק דיבידנד כבר ברבעון הקרוב

לאחר שדיווח בשבוע שעבר את תוצאותיו לרבעון השני ולאחר הטלטלה שעברה על המערכת הבנקאית בכלל ועל בנק הפועלים בפרט בשנים האחרונות, מאמינים באקסלנס נשואה כי הבנקים נמצאים במצב של חוסן פיננסי טוב ויכולת ליצור רווחים עבור בעלי המניות.

לדברי שי זמיר, מנהל צוות מניות בבית ההשקעות, בנק הפועלים אמנם כבר איננו הבנק הגדול במדינה (מבחינת שווי שוק), אך נראה כי למרות התהפוכות בהנהלת הבנק הוא מתומחר בראיה מעט פסימית מדי לעומת מתחריו. מכפיל ההון של הבנק עומד על 0.96, כאשר הבנק יכול לייצר תשואה על ההון של כ-9.5% בשנה הקרובה. הבנק מציג הלימות הון ליבה גבוהה של 7.9%, ולכן עשוי לחלק דיבידנד כבר ברבעון הקרוב (תחת אישור המפקח על הבנקים), אם יבחר לעשות כן.

מאידך, מסביר זמיר כי הבנק עשוי שלא לעשות כן עקב רצונו להגדיל נתחי שוק. בדו"ח לרבעון השני הציג הבנק נתונים אשר הכו את רוב תחזיות האנליסטים, ביניהם תשואה על ההון של כ-10%, הפרשה נמוכה יחסית לחובות מסופקים (0.52% מתיק האשראי), הכנסות גבוהות מהצפי והוצאות נמוכות מהצפי.

מבחינה מאקרו כלכלית, המשק הישראלי נראה במצב טוב, הן מבחינה אבסולוטית והן ביחס למדינות אחרות בעולם - צמיחה של 4.1% במחצית הראשונה תוך המשך עליה בפעילות המשק ובמחירי הדיור. הנהנים העיקריים מהתעוררות הפעילות במשק הם הבנקים, כאשר בסיוע של העלאות ריבית בעתיד (על פי הערכות אנליסטים וכן של בנק ישראל), יגדלו מרווחי האשראי של הבנקים ולכן יכולתם להגדיל את רווחיהם.

לאחרונה עלה לכותרות נושא החזקות המוסדיים במניית הפועלים, וכפי הנראה, גופים מוסדיים יוכלו להגדיל את אחזקותיהם עד לרף של 10% (ממגבלה של 5% כיום). דבר זה, מסביר זמיר, עשוי ליצור ביקוש טכני למניית הפועלים, אשר סבלה מעודפי היצע לאחר יציאת המשקיעים הזרים במאי האחרון.