חוקרי הדסה ינסו לגייס מחר מהציבור 10 מ' ש' בהנפקת הדסית

הדסית ביו תקיים את השלב הציבורי בהנפקת חבילה של 100 מניות לפי מחיר של 117 שקל לחבילה ובתוספת אופציות ללא תמורה הניתנות למימוש עד אוגוסט 2014 ב-1.75 שקל למניה

חברת הדסית ביו , הזרוע הציבורית של חברת היישום של בית חולים הדסה, אשר פועלת לצורך גיוס משאבים ומסחור הגילויים המדעיים שמקום בפעילות החוקרים העובדים בהדסה, תקיים מחר (ב') את השלב הציבורי בהנפקה בה היא מתכוונת לגייס כ-10 מיליון שקל. מדובר בהנפקה של חבילת מניות ואופציות, לפי מחיר מינימום של 1.17 שקל למניה כאשר כל חבילה כוללת 100 מניות, בתוספת אופציות שיחולקו ללא תמורה יסתכם מחיר המינימום לחבילה ב-117 שקל.

החברה מחזיקה בפורטפוליו של 8 חברות מתחומי מדעי החיים המושתתים על פיתוחים של רופאים בכירים מבית החולים הדסה. החברות פועלות בתחומי חקר הסרטן, מחלות מערכת החיסון ותרופות המבוססות על תאי גזע. 4 חברות נמצאות בשלבים שונים או לאחר ניסוי קליני ראשון והשאר יתחילו בניסוי מסוג זה במהלך השנה וחצי הקרובות. המדען הרראשי הוא שותף במימון החברות ועד היות קיבלו ממנו החברות מימון בסך כולל של כ-25 מיליון שקל.

החברה מציעה, על פי תשקיף המדף, 8.547 מיליון מניות וסך שווה של אופציות. המניות המוצעות מקנות 11.11% מזכויות ההצבעה ומההון המונפק והנפרע של החברה לאחר ההנפקה, ו-8.15%, בהנחת דילול מלא.

כתבי האופציות יהיו ניתנים למימוש בתוספת של 1.75 שקל למניה עד ל-30 באוגוסט 2014, מחיר זה אמנם גבוה בכ-50% ממחיר השוק הנוכחי של המניה, אך בעבור חברות מסוגה של הדסית הנושאות בחובן חלומות גדולים ונסחרות בתנודתיות גבוהה יחסית, מהווה הפרמיה הנ"ל למשך 4 שנים פרמייה נמוכה יחסית ולא מן הנמנע כי במהלך התקופה יעלה שווה של מנית החברה גם הרבה מעל למחיר המימוש שנקבע לאופציה, מה שיהווה הטבה ממשית.

בנוסף נציין כי שוויה של כל אופציה עומד על 66.4 אגורות, על פי נוסחת B&S המניח סטיית תקן שבועית של 12.4% וריבית חסרת סיכון של 2% ולפי מחיר מניה של 1.17 שקל. מחיר זה נחשב לגבוה ביחס למחיר האופציה הסחירה של החברה הנסחר בכ-51 אגורות, מה שמצביע על הטבה גבוהה יחסית למשתתפי ההנפקה. עוד נציין כי הפחתת שווי האופציה הנ"ל מהמחיר המינימלי שנקבע לחבילת המניות בהנפקה מעיד על מחיר מניה נמוך בשיעור משמעותי משוויו הנוכחי בשוק, כ-50 אג' בלבד.

41% מהון המניות של החברה נמצא בבעלות הדסה, ו-47% מוחזק ע"י הציבור. החברה נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של כ-95 מיליון שקל ולוקחת חלק במדד הביו מד שהושק בחודש מארס האחרון.

החתם המוביל את ההנפקה הינו כלל פיננסים חיתום ואליו מצטרפים גם אנליסט חיתום, מיטב הנפקות ופיננסים וברק קפיטל חיתום.