נדחתה בקשת סולל בונה להקפיא את המכרז לאצטדיון החדש בחיפה

במכרז להקמת האצטדיון ע"ש סמי עופר זכו חברת אלקטרה בנייה וחברת ב.ס.ט ייזום בע"מ, לאחר שהציעו את ההצעה הזולה ביותר שעמדה על 138.6 מיליון שקל

‎‎חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון לא הצליחה להוציא צו ביניים למניעת בחירת שתי הקבוצות הזוכות במכרז לביצוע אצטדיון סמי עופר בחיפה. בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את בקשתה של החברה, שצורפה לעתירה שהגישה.

‏בתחילת החודש הכריזה חברת האצטדיון (החברה-בת של החברה הכלכלית לחיפה), כי הזוכות במכרז הן חברת אלקטרה בנייה וחברת ב.ס.ט ייזום בע"מ, לאחר שהציעו את ההצעה הזולה ביותר שעמדה על 138.6 מיליון שקל.

האצטדיון העירוני החדש ייבנה בעלות כוללת של כ-400 מיליון שקל ויישא את שמו של הטייקון סמי עופר, לאור תרומתו הכספית לפרויקט.

‏סולל בונה הגישה באמצע החודש עתירה ובה ביקשה לקבוע כי היא בעלת ההצעה הכשרה היחידה, ולכן היא הזוכה במכרז. בנוסף היא הגישה בקשה לצו ביניים לאסור על מימוש החלטת ועדת המכרזים עד להכרעה בעתירה. זאת, לאור טענותיה, לפיהן קיימים 3 פגמים בהצעת אלקטרה נדל"ן וב.ס.ט: מועד תום תוקף הערבות הבנקאית, הוספת מלל לערבות הבנקאית שלא מופיע בנוסח הערבות הנדרשת, וניסיון לא מתאים של מנהל הביצוע.

‏השופט אברהם אליקים דחה את בקשת סולל בונה למתן לצו ביניים וביקש ממנה להודיע עד סוף ספטמבר מהי עמדתה לגבי המשך ההליכים. השופט יכריע בשאלת הסמכות לדון בעתירה לאחר קבלת עמדתם של הצדדים.

אלקטרה בנייה וב.ס.ט מיוצגות בידי עורכי הדין ארי וקסלר, נחום קובובסקי ואלעד חן ממשרד ברקמן וקסלר בלום ושות'. חברת האצטדיון הבינלאומי חיפה יוצגה בידי עורכי הדין רן פינגרר ודנה פינגרר.