סולל בונה חזרה לעבוד על גשר מסילת הרכבת מעל כביש 1, אך כעת היא מטיחה ברכבת טענות "זה לא סוד שההחלטה של הרכבת לשנות את שיטת הביצוע, כך שתבוצע בשלבים הפכה את הפירוק למורכב ומסוכן בהרבה" • "נראה כמו מקרה שסולל בונה עושים דאמפינג במכרז ואז מבצעים שביתות איטלקיות כדי להוציא יותר כסף מהרכבת", אמר גורם בענף
קבלנית הרכבת חברת סולל בונה ביטלה במפתיע את העבודות על גשר מסילת הרכבת 431 • בתגובה, הרכבת מאיימת בביטול החוזה וחילוט ערבות בסך 40 מיליון שקל • איליה וולקוב, סמנכ"ל הפיתוח ברכבת, במכתב למנכ"ל חברת סולל בונה: זו "התנהלותכם גורמת לנזקים אדירים לפרויקטים של הרכבת ולפרויקט מסילה 431"
מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש • האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים
ועדת המכרזים במשרד הביטחון בחרה בשותפות "בראשית אופק רחב" שבבעלות שיכון ובינוי, לתכנון, הקמה ותפעול של המחנה הצבאי למשך 25 שנה • עלות הקמת הפרויקט מוערכות בכ-2.4 מיליארד שקל, את המימון יעניקו בנק הפועלים ועמיתים
ראש אגף הנדסה בנתיבי איילון: "התברר שזרימות של מים באתר חניון הספירלה גרמו לבולען" • במקביל לטיפול המיידי במפגע בכביש, זרימת המים תחתיו לא נעצרה, והעלייה למחלף השלום עדיין סגורה • הערב התקיימה ישיבת הערכת מצב נוספת שבה תישקל פתיחת הכביש, והוחלט להשאיר אותו חסום עד מוצאי שבת
מעקב מדוקדק, טכנולוגיה חדישה ותמריצים במכרז - מה מאפשר לחברות להשלים פרויקט תשתית בפחות ממשך הזמן שהוקצה לו, ולמה זה לא קורה יותר • יש גם חדשות טובות בנדל"ן, פרויקט מיוחד
לקראת הבחירות הקרבות נזכר גיל ג'יבלי, המאייר המיתולוגי של גלובס, כיצד מאס לפני 30 שנה בפוליטיקה הישראלית וחלם על נופיה האקזוטיים של מדגסקר • במסעותיו שם נקלע לבחירות גורליות, קשר קשרים עם בכירי ממשל והעביר מסרים דיפלומטיים לישראל • מה עלה בגורל היוזמות העסקיות שקידם באי האפריקאי?
בעוד שהעבודות על הבולען צפויות להסתיים בימים הקרובים, השאלות המשפטיות נותרו פתוחות • בינתיים המומחים טוענים: מוקדם לקבוע מה היה הגורם שהביא להיווצרות הבולען
תמיר כהן, המוביל את ענקית התשתיות והנדל"ן שהוכרזה לאחרונה כגורם ריכוזי, לא מתרגש מכך • לטענתו: "אני בטוח שלמרות הלוביסטים והשופרות שהמתחרים מפעילים, הרגולטור יחליט לטובת הציבור. ריבוי תחרות משמעו הכנסות או חיסכון כסף למדינה והשפעה על יוקר המחיה"
במרץ 2019 אירעה שריפת ענק בתחנת כוח המשמשת לאגירת אנרגיה בגלבוע לאחר שאחד השנאים עלה באש - פרויקט בו משמשת סולל בונה כקבלן ראשי, ואלקו התק"ש כקבלן משנה תחת היזמית של הפרויקט חברת PSP השקעות • בתביעה נטען כי הראל פועלת בניגוד ללשון הברורה של פוליסת הביטוח ומסרבת לשלם את הפיצויים המוסכמים, וזאת ללא נימוק
עזיבתם המפתיעה של מנכ"לי שתי חברות בנות, לצד החשש מגניזת הנפקתה של שו"ב אנרגיה, מכבידים על מניית ענקית הנדל"ן והתשתיות • שיכון ובינוי: "לא ידענו על עזיבת הבכירים, ולא נחמד שזה קרה באותו היום. התזמון היה בעייתי, אבל ברמת ניהול העסק אנחנו לא רואים פגיעה משמעותית מהעזיבות"
קבוצת אקרשטיין הודיעה לבורסה על מינויו של דנוך, שרק אתמול פרש מתפקידו בסולל בונה, למנכ"ל החברה הבת התפעולית אקרשטיין תעשיות
היקף המכרז - יותר ממיליארד שקל • זו הפעם הראשונה שחברה ישראלית תתמודד במכרז באיחוד האמירויות
צבר העבודות של החברה בתחום הקבלנות נמצא בעלייה, והרווח הגלום שבתוכו עולה יחד איתו, הן בהיקף הרווח והן בשיעורו מההכנסות • הסיבה לכך היא קבלנים זרים עזבו את ישראל במהלך המשבר והסכמתה של החברה לקבל על עצמה את העבודות שהם נטשו, ובמחירים גבוהים יותר
המכרזים להקמת המסילה המזרחית, שתקשר בין חדרה ללוד במסלול עוקף תל-אביב באורך של 65 ק"מ, חולקו להרבה חלקים קטנים יחסית- תוואי המסילה חולק לארבעה מקטעים ולשלוש "שכבות" • סולל בונה זכתה בהקמת השכבה התחתונה במקטע הצפוני, שאורכו 22 ק"מ
מוסד הבוררות של לשכת המסחר הבינלאומית הכריע בתביעה שהוגשה נגד חברה קוריאנית שנבחרה לבצע את עבודות המנהור בפרויקט הקמת תחנת-הכוח לאגירה שאובה בגלבוע
אהוד דנוךאלקטרהבולעניםכביש 1כביש 431מגדלי עזריאלירכבת ישראלשיכון ובינויתמיר כהןתשתיות תחבורה